הדבוראי בועז בן זאב ממכוורת 'דבורת התבור' הרכיב כוורת מ- 7,000 קוביות לגו!

מועצת הדבש מזמינה במסגרת 'פסטיבל הדבש' לצפות בכוורת המיוחדת ולהשתתף בהרכבה של כוורת מלגו פסטיבל הדבש במכוורות ברחבי הארץ- 19-21.9, 26-30.9
כוורת לגו
צילום דבורת התבור

'מועצת הדבש' פותחת את "פסטיבל הדבש" עם בוא השנה החדשה, בין התאריכים-

19-21.9.2019, 26-30.9.2019, עם פעילות חינוכית ומעשירה לכל המשפחה ללמידה על עולמן של הדבורים והדבוראים כאחד, במרכזי המבקרים במכוורות ברחבי הארץ.

כחלק מפסטיבל הדבש, הדבוראי בועז בן זאב ממכוורת "דבורת התבור" בשדמות דבורה, הרכיב כוורת ייחודית, מחלקי לגו, בן זאב מספר על התהליך: "במכוורת שלנו החלטנו השנה לקיים פעילות בסימן  "ילדים עוזרים לדבורים", בה לומדים כיצד כל אחד מאיתנו יכול לסייע לתופעת היעלמות הדבורים ולשמור על חיי הדבורה, שכה חשובה להמשך קיומנו, בהאבקה המפרה את הגידולים החקלאיים שאנו אוכלים, וכך בשיחה עם ילדיי, עלה הרעיון לנסות ולהרכיב כוורת מלגו, שילדים יוכלו להתחבר אליה, ולעולם המרתק של דבורת הדבש" מספר בן זאב ומוסיף, "הקדשנו את חודש אוגוסט למלאכת ההרכבה, ראשית בניתי בסיס מעץ, כדי שנוכל לשמור על מידות סטנדרטיות של כוורת רגילה, לאחר מכן, התחלנו להרכיב עם קוביות הלגו ששכבו בבית 'כאבן שאין לה הופכין'. ההערכה המקורית שלי הייתה שנזדקק לכ- 2,000 קוביות. אך מהר מאוד הבנו שנצטרך הרבה יותר, תושבי שדמות דבורה ששמעו על הפרויקט התגייסו גם הם, ונתנו לנו קוביות לגו שהיו בביתם ואת השאר רכשנו. בסוף השתמשנו בכ- 7,000 חלקים!. בכל יום הרכבנו קצת, לעיתים התעייפנו, אבל כבר הרגשנו מחויבים לתהליך. לבסוף הצלחנו להשלים את בניית הכוורת, וכבר למחרת אכלסנו אותה במשפחה של דבורים אשר חיה בה בהרמוניה עד היום, ואנחנו רק שיחקנו בלגו".

בן זאב תיעד את כל תהליך ההרכבה מתחילתו ועד סופו, הסרטון עשה הדים בעולם הדבוראות העולמי, עם עשרות אלפי שיתופים ומחמאות שהגיעו מכל מיני מדינות ודבוראים בעולם, בנוסף, עמוד המעריצים של Lego העולמי, פרגן וקידם את הכוורת שלנו.

את כוורת הלגו שבנה הדבוראי בן זאב וילדיו, ניתן לראות במסגרת 'פסטיבל הדבש' של מועצת הדבש, במכוורת "דבורת התבור" בשדמות דבורה, כמו כן, המבקרים ייקחו חלק בהכנת כוורת לגו נוספת. בנוסף, ביקור במכון רדיית דבש, סיור עם דבוראי במצפה דבורים ופתיחת כוורות, סיור באולם גידול אלפי פקעות משי, הכנת נר מדונג, הכנת שכמיית דבורה ועוד.

כמו כן, פסטיבל הדבש יתקיים במכוורות התיירותיות מהגליל, עד הדרום ועין יהב שבערבה, שיערכו מפגש עם דבוראים בשטח הכוורות, צפייה בדבורים ובמלכת הדבורים בכוורת זכוכית, ביקור במכון רדיית דבש, פתיחת כוורת, סרטון על חיי הדבורים, סדנאות יצירה לילדים בנושא דבורים, עם מוצרי המכוורת, וכמובן טעימות ממגוון סוגי דבש הישר מהמקור.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.