במהלך טיול בהודו: חובשת מד"א הצילה את חייו של אוסטרלי שנפצע קשה בתאונת דרכים

דניאלה ירדני (25) מרחובות היא חובשת במוקד 101 של מד"א, המטיילת בימים אלה בהודו. לפני כשבוע (ה') בשעות הערב, במהלך נסיעה באוטובוס בדרך לכפר בצפון הודו, הנהג עצר לפתע את הנסיעה, ודניאלה ירדה מיד לראות מה קורה. בהמשך הכביש, כמה מטרים מהמקום, שכב רוכב אופנוע כבן 50, שנפגע ממשאית. דניאלה לא התמהמה, ומיד לקחה פיקוד על האירוע.
חובשת מד"א דניאל ירדני
צילום דוברות מד"א

דניאלה ביצעה בדיקות רפואיות, וראתה שהפצוע מעורפל הכרה וסובל מחבלות משמעותיות בראש ובגפיים. היא וידאה שאנשים שהיו במקום הזעיקו אמבולנס, והבינה שלכוחות ייקח זמן רב להגיע למקום. כשהצלת חייו של הפצוע בידיים שלה, וכשהיא ללא ציוד רפואי, החליטה להתקשר לקבל ייעוץ מהפראמדיקים הבכירים במוקד הרפואי של מד"א. תוך שהם מלווים אותה בשיחת וידאו מישראל, רואים את זירת התאונה ואת מצבו של הפצוע, דניאלה המשיכה לבצע בדיקות רפואיות ולהעניק לו טיפול מציל חיים. זאת, כשהאזרחים במקום מסייעים לה וממלאים אחר הנחיותיה, על מנת להציל את חייו של רוכב האופנוע.

רק כעבור זמן רב מאוד, הגיע למקום אמבולנס, אך גם אז דניאלה לא עזבה את הפצוע, והצטרפה לפינוי לבית החולים, הנמצא במרחק של כשעת נסיעה. הם הגיעו למרכז רפואי מקומי, שם אמרו כי הגבר שנפצע קשה צריך להגיע לבית חולים אחר ומתקדם יותר. הוא פונה לבית חולים מרוחק, שם חיכו לו רופאים מומחים שביצעו בדיקות, והמשיכו להעניק לו טיפול רפואי. בני משפחתו וחבריו של רוכב האופנוע הודו לדניאלה באופן אישי, והוקירו את פועלה למען הצלת חייו של יקירם.

"משום שמצבו של הפצוע היה קשה, ופציעותיו היו משמעותיות, העליתי בשיחת וידאו את הפראמדיקים הבכירים במוקד הרפואי של מד"א, על מנת להתייעץ איתם כיצד להעניק טיפול רפואי מתקדם ולהציל את חייו, כשאין ברשותי ציוד רפואי", שחזרה חובשת במוקד 101 של מד"א דניאלה ירדני, "בחוויה הזאת במהלך חופשה בהודו, שמעולם לא ציפיתי לחוות, הבנתי כמה הרפואה בארץ טובה ומתקדמת, החל באמבולנסים והניידות לטיפול נמרץ של מד"א, ועד לבתי החולים".

עוד אמרה דניאלה: "אני מתנדבת במד"א מגיל 15, ומילאתי תפקידים שונים בשטח ובמוקד 101. המקרה הזה ממחיש עבורי עד כמה ההכשרה הרפואית והניסיון שצברתי כחובשת, מלווה אותי בכל מקום, וכי אני תמיד אעשה ככל יכולתי על מנת לסייע לחולים ופצועים ולהציל חיים, ובכל מקום בעולם ובכל זמן. כמו בעבודתי במד"א בארץ, הנחישות להציל חיים גוברת על כל רגש בזמן אמת. רק כשיצאתי מבית החולים, בדרכי ל'גסט האוס' שבו אני לנה, התחלתי לעכל את המקרה, והתרגשתי מעצם ההבנה שכישראלית במדינה בקצה השני של העולם, זכיתי להציל חיים. אין לי ספק שכל ישראלי שהיה נקלע לסיטואציה, היה עושה ככל יכולתו על מנת לסייע".

שלמה זולר הוא פראמדיק בכיר במוקד הרפואי של מד"א, אשר יחד עם הפראמדיקים אוסמה אבו מוך ודניאל פולק, סייע לדניאלה, כשהם במרחק אלפי קילומטרים זה מזה. "מרגש מאוד לדעת שיש לך יכולת לסייע בהצלת חיים של פצוע שנמצא בצד השני של העולם. דניאלה עצמה תפקדה באופן מרשים, ושמחנו לייעץ ולעזור לה. כולנו ייחסנו חשיבות למצבו של הפצוע, כשם שהיינו נלחמים על חייו של פצוע בתל אביב, בירושלים, בטייבה או ביקנעם", אמר פראמדיק בכיר במוקד מד"א שלמה זולר.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "הרצון להציל חיים טבוע בחובשים והפראמדיקים של מד"א, בכל מקום שבו הם נמצאים, ובכל זמן. דניאלה הציגה את פניה היפים של מדינת ישראל, כשתפקדה באופן מרשים, מסור ומקצועי. כשהיא בטיול פרטי בהודו, דניאלה לא חשבה פעמיים ועשתה כל שביכולתה, על מנת להציל חייו של פצוע. כל זאת, תוך שהיא נעזרת בטכנולוגיות שאנו משתמשים בהן במד"א, כמו שיחת הוידאו, באמצעותה ניתן לראות את מצב הזירה ולהעריך את מצבו של הפצוע, גם מהצד השני של העולם".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.