עיריית נשר הטמיעה מערכת שוע"ל במסגרת היערכותה לחירום

עיריית נשר קיימה לראשונה תרגיל חירום במסגרתו הופעלה בהצלחה מערכת שוע"ל – שליטה ובקרה עורף לאומי. בתרגיל לקחו חלק כל מנהלי המכלולים לשעת חירום בעירייה. מנכ"ל העירייה, צחי שומרוני " עיריית נשר מהעיריות הראשונות בארץ אשר מכניסות את מערכת השוע"ל לפעילות מבצעית"
עיריית נשר הטמיעה מערכת שוע"ל במסגרת היערכותה לחירום
קרדיט צילום: איל לרמן

עיריית נשר קיימה היום לראשונה תרגיל חירום במסגרתו הוטמעה והופעלה בהצלחה מערכת שוע"ל – ר"ת של שליטה ובקרה עורף לאומי. התרגיל עצמו דימה תרחישים שונים של נפילת טילים ורקטות ברחבי העיר, ובחן את המענה של העירייה לתרחישים שונים ביניהם: פינוי נפגעים, פגיעה בתשתיות המים והחשמל, מחסור במזון ועוד.

שוע"ל הינה מערכת חדשנית שמטרתה לנהל את הפעילות בחירום על כלל הממשקים, לרבות העברת הודעות ומסרים, בין הרשות המקומית עצמה על כלל מכלולי החירום שבה (הנדסה, לוגיסטיקה, חינוך, מכלול אוכלוסייה, מידע לציבור וכו') לבין פיקוד העורף, גורמי ביטחון נוספים והאוכלוסיה האזרחית. במהלך השבועות האחרונים, עברו מנהלי ועובדי העירייה בחירום הדרכות להכרה ולתפעול מערכת השוע"ל של פיקוד העורף.

התרגיל אתמול נועד להפוך את המערכת למבצעית ולקחו בו חלק גם נציגי פיקוד העורף והחברה המפתחת של השוע"ל.

מטעם העירייה הובילו את התרגיל, מ"מ וסגן ראש העיר, ישי איבגי, מנכ"ל העירייה, צחי שומרוני, וממונה ביטחון וחירום בעיריית נשר, יאיר יגר. עוד השתתפו בתרגיל מפקד היקל"ר (יחידת קישור לרשות של פיקוד העורף), רב-סרן ראובן קמחי, וסגנו, סרן איתן פרדו.

מנכ"ל העירייה, צחי שומרוני: " עיריית נשר מהעיריות הראשונות בארץ אשר מכניסות את מערכת השוע"ל לפעילות מבצעית. מאז כניסתנו לתפקיד פעלנו לשיפור מוכנות העיר לכל תרחיש, במקביל אנו פועלים לשיפור השירות לתושב ומיצוב העיר בחזית הטכנולוגיה בכלל התחומים, בתקופה הקרובה התושבים יחשפו לשירותים דיגיטליים מתקדמים.

כחלק מבחינת המוכנות לחירום אנו נקיים תרגיל פתע רשותי על מנת לבחון תפקוד העירייה.

ממונה ביטחון וחירום בעיריית נשר, יאיר יגר: "עיריית נשר נמצאת בחזית הטכנולוגיה ומייחסת חשיבות רבה להיערכות לשעת חירום. לכן, העירייה פועלת בתיאום ובשיתוף עם פיקוד העורף וגורמי ההצלה השונים על מנת להיערך ולהיות מוכנים לכל תרחיש אפשרי ובכלל זה להטמיע שימוש במערכות שליטה ובקרה מתקדמות שיסייעו לנו בשעת חירום. יחד עם כלל הגורמים נמשיך לפעול לחיזוק המוכנות של העירייה והתושבים".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.