עירית נוף הגליל בשיתוף לוחמי האש החלו היום (חמישי) בהתקנת גלאי עשן בבתי קשישים ברחבי העיר, על חשבון העירייה

עירית נוף הגליל בשיתוף לוחמי האש החלו בהתקנת גלאי עשן בבתי קשישים ברחבי העיר, על חשבון העירייה. צילום דוברות העירה

מדובר ביוזמה משותפת של ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט ושל טפסר ניזאר פארס מפקד המחוז הצפוני בכבאות והצלה לישראל, במסגרת נרכשו על ידי העירייה  כ – 500 גלאי עשן ויותקנו בשבועות הקרובים בבתי קשישים ברחבי העיר.

לוחמי האש, בפיקודו של מפקד תחנת נוף הגליל טפסר משנה מיקי כהן, יבצעו את ההתקנה בהתנדבות. הגלאים יותקנו בבתים פרטיים של קשישים שיסכימו לקחת חלק במיזם. בזמן ההתקנה יינתן להם הסבר והדרכה כיצד להימנע משריפות הנגרמות כתוצאה מחוסר תשומת לב או שימוש שאינו בטיחותי באמצעי חימום ומוצרי חשמל. מנכלי"ת העירייה חוה בכר שמובילה את הפרויקט מטעם העירייה מסרה כי על פי הנחיית ראש העיר רונן פלוט, כל קשיש שעומד בקריטריונים יוכל לקבל את הגלאי ללא תשלום במסגרת סל שירותי העירייה לרווחת האוכלוסייה הוותיקה בעיר.

ראש העיר רונן פלוט אמר כי גלאי העשן הם אמצעים מצילי חיים חשובים מאין כמוהם, וכי המציאות מלמדת על ריבוי מקרים של שריפות בבתים של קשישים, אם זה כתוצאה קצר, תקלה או סיר שנשכח על הכיריים. "בשעת חירום כל שניה חשובה וכל התראה מוקדמת חשובה מאוד" אמר פלוט וציין כי גלאי העשן אומנם לא יכבה את השריפה בזמן שהיא פורצת אבל הוא נותן התראה כאשר קיים סיכוי גדול שניתן להשתלט על האש בקלות.

טפסר ניזאר פארס מפקד מחוז צפון השתתף ביום ההתקנה הראשון בבתי הקשישים והודה לראש העיר פלוט על שיתוף הפעולה להצלת חיים וללוחמי האש מתחנת נוף הגליל על ההירתמות לפרויקט החשוב שמטרתו הצלת חיים בקרב אוכלוסיית הקשישים כתוצאה מאירועי שריפה. טפסר פארס קרא לכלל האזרחים להתקין גלאי עשן :"מרבית הנספים בשריפות הינם קשישים וילדים בבתי מגורים, אנא התקינו גלאי עשן בבתים וביחד נציל חיים, שיהיה לנו חורף בטוח"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.