תחנת מד"א בקרית שמונה מתחדשת בכלי רכב חדשים

צילום דובר מד"א

אמבולנסים, ניידת טיפול נמרץ ואופנוע חירום: ניידת טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנוע חירום נחנכו אתמול (ג') בטקס חגיגי בקריית שמונה, במעמד ראש העיר עו"ד אביחי שטרן. כלי הרכב החדשים נתרמו ע"י אגודות ידידי מד"א בצרפת, קנדה וארה"ב, ויחדשו את צי כלי הרכב של מד"א בעיר.

תחנת מגן דוד אדום בקרית שמונה, אשר ממוקמת ברחוב צ'רניחובסקי בעיר, מפעילה ניידת טיפול נמרץ ואמבולנסים, 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה. החובשים, הפראמדיקים ומתנדבי הנוער של מד"א בקרית שמונה, מפעילים את כלי הרכב של מד"א בעיר, ביניהם גם אופנועי חירום, אמבולנס ממוגן ירי ועוד.

לטקס הגיעו חמישים מחברי הקהילה היהודית בעיר מונמורנסי שבצרפת, אשר תרמו את אופנוע החירום, שמגדיל את צי כלי הרכב של מד"א בעיר. "לחברי הקהילה היהודית בעיר מונמורנסי יש קשר חזק עם מדינת ישראל, ועם מגן דוד אדום בפרט, אשר תפקידו להציל חיים בישראל", אמר נשיא הקהילה היהודית במונמורנסי, אריק חדד, "אנחנו מאושרים על כך שבתרומתנו הצנועה אנו יכולים לסייע לארגון ולתושבי קריית שמונה, אשר גרים בסמיכות לגבולה הצפוני של המדינה".

סגן מנהל מרחב ירדן במד"א, שמעון אבוטבול: "אנחנו מקפידים לרענן ולחדש את צי האמבולנסים, הניידות לטיפול הנמרץ ואופנועי החירום של מד"א, כמו גם להתקדם, לפתח ולחדש טכנולוגיות, כל זאת כדי להציל יותר ויותר חיים של תושבים".

מנהל מרחב ירדן במד"א, אורן אביטן: "קניית כלי הרכב החדשים, לרווחתם של תושבי קריית שמונה והאזור, לא הייתה מתאפשרת ללא תרומותיהם הנדיבות של אגודות הידידים של מד"א בארה"ב, קנדה וצרפת, ועל כך תודתי להם. אני מודה גם לעיריית קריית שמונה בראשות עו"ד אביחי שטרן על שיתוף הפעולה הטוב, ועל הכרתם בפועלו החשוב של מד"א למען התושבים".

הניידת לטיפול נמרץ של מד"א היא רכב רפואת החירום המתקדם ביותר, שבראשו עומד פראמדיק, ויחד איתו חובשי רפואת חירום ותיקים. הניידת לטיפול נמרץ מיועדת להענקת טיפול רפואי ופינוי לבי"ח של פצועים שסובלים מפגיעות קשות וחולים מורכבים. הציוד הרפואי המתקדם בכל ניידת טיפול נמרץ של מד"א כולל בין היתר תרופות מצילות חיים, אמצעי הרדמה והנשמה, ומכשיר אוטומטי לביצוע עיסויי חזה, שמאפשר לפנות מטופל לבי"ח תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. בנוסף, בניידות לטיפול נמרץ קיים מכשיר ניטור מתקדם, באמצעותו ניתן לבצע בדיקת ECG, ולשדר אותה בזמן אמת למוקד הרפואי של מד"א ולקרדיולוגים בבתי החולים, ובמידת הצורך לתת למטופל מכות חשמל, בהחייאות ובמקרים של הפרעות קצב לבביות מסכנות חיים.

האמבולנס של מד"א הוא רכב רפואת חירום ייעודי להענקת טיפול רפואי מציל חיים ופינוי לבית חולים. בכל אמבולנס של מד"א פועלים חובשי רפואת חירום ובני נוער מגישי עזרה ראשונה. הציוד הרפואי שקיים בכל אמבולנס כולל ציוד להנשמה בעת החייאה, בלוני חמצן, מכשיר דפיברילטור למתן מכות חשמל, מזרק אפיפן לטיפול בהתקפי אלרגיה מסכני חיים, ציוד לקיבוע וחבישה ועוד.

אופנוע החירום של מד"א הוא בעל חשיבות רבה להגעה המהירה של החובשים והפראמדיקים אל מטופלים, בין היתר במקרים של פציעות קשות, תאונות דרכים והחייאות, כשכל דקה מבדילה בין חיים למוות. בכל אחד מהאופנועים נמצא מלוא הציוד מציל החיים הקיים באמבולנס, לרבות דפיברילטור, מכשיר הנשמה, ציוד חבישה, מזרקי אפיפן לטיפול בהתקף אלרגיה מסכן חיים ועוד. מאות אנשי הרפואה על אופנועי מד"א ברחבי הארץ נותנים מענה רפואי מהיר ומקצועי לחולים ופצועים, עד להגעת האמבולנס למקום.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.