מסטר שף למטופלים צעירים בכרמל

בבית החולים כרמל מתייחסים ברגישות לילדים. עשרות ילדים מאזור חיפה והצפון הסובלים ממחלות מעיים מורכבות מה שדורש התייחסות ורגישות מיוחדת אליהם הגיעו לערב מסטר שף מיוחד.

היחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים בבית חולים כרמל ארגנה ערב "מאסטר שף" מיוחד לבני נוער עם מחלות מעי דלקתיות המטופלים ביחידה. האירוע התרחש ב"סקולינרי" בקיבוץ יגור ובו נטלו חלק גם ההורים וילדיהם.  ההורים ישבו עם צוות גסטרו ילדים של כרמל עם מנהלת היחידה ד"ר הרטמן קורינה, רופאי היחידה ד"ר אלנברג יגאל וד"ר קינרייך ענת, אחות היחידה אנה כהן, מתאמת המחקר הגב' ליאת פריצקר ודיאטנית היחידה הגב' רבקה שטינמץ.

ההורים שיתפו את צוות ביה"ח כרמל בחוויות השונות שלהם כהורים לילדים עם מחלה כרונית, דרכי התמודדות ושיתוף בסיפורים אישיים ומרגשים. הגב' רבקה שטינמץ העבירה הרצאה מרתקת אודות תזונה נכונה בכלל ובפרט במחלת קרוהן  על מה ידוע ומה מוכח בתחום המחלה, המלצות ומיתוסים.

הרצאה מרתקת וחשובה נוספת הועברה על ידי מנכ"לית העמותה לקרוהן וקוליטיס בישראל הגב' סילבי עומר בנושא העמותה, מאבקיה וזכויות המטופלים. במקביל בחדר אחר במטבח ייעודי רק עבור המטופלים, נפגשו הילדים עם השף דיוויד בורנשטיין ובניצוחה של אחות היחידה אנה כהן, שם למדו הילדים לבשל והכינו אוכל טעים בריא ומותאם אישית אליהם. את האירוע המרשים והמיוחד חתמו כולם בארוחה שבה ההורים, הילדים והצוות של כרמל סעדו את שהכינו הילדים וההתרגשות היתה גדולה.

ד"ר יגאל אלנברג רופא בכיר ביחידה אמר כי, " אנחנו יודעים שרוב הילדים המאובחנים בקרוהן או קוליטיס, מתמודדים עם המחלה באומץ וסבלנות. עם זאת חלק יעברו במהלך המחלה תקופות לא פשוטות, מצבי מועקה ומתחים חברתיים ומשפחתיים. כאשר אתם מרגישים צורך לשתף או זקוקים לעזרה אתם יכולים להסתייע בנו, הצוות המטפל, ובמקרה הצורך נדאג להפנות  אתכם לסיוע שיתאים לכם. כמו כן, ישנו מרכז סיוע דרך ה"עמותה לתמיכה בחולי קרוהן וקוליטיס, הכולל קו חם שדרכו תוכלו לקבל מענה מידי בטלפון  03-642-1999.המרפאה למחלות מעי דלקתיות בילדים בביה"ח כרמל מעניקה ייעוצים ומעקב בנושאים הקשורים למחלות מעי דלקתיות – קרוהן וקוליטיס. צוות המרפאה מלווה את הילדים ובני משפחותיהם מתהליך האבחון, הטיפול הראשוני והטיפולים בהמשך, בדיקות המעקב כולל קולונוסקופיות וגסטרוסקופיות, תוך דגש על התאמת הטיפול התרופתי והתזונתי באופן אישי. מידע אודות חיסונים ומעקבים נדרשים ומתן תמיכה נפשית בעת הצורך.

ביקור אצל תזונאית המרפאה הינו חלק קבוע מכל מפגש בו הילד ומשפחתו מקבלים ייעוץ  והדרכה – המפגש כולל בניית תפריט וסדר יום. מזכירת מחלקת ילדים – סיגל שגיא בטלפון 04-8250247   פקס 04-8250697

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.