הנתונים מוכיחים: חיפה ממשיכה גם השנה להוביל בזכאות לבגרות

עיריית חיפה
עיריית חיפה

על-פי נתוני משרד החינוך, שפורסמו הבוקר: חיפה נמצאת מעל לממוצע הארצי בזכאות לבגרות מצטיינת, מעל לממוצע הארצי באנגלית ומתמטיקה ברמת 5 יחידות לימוד, והרבה מעל לממוצע הארצי בבגרות בהצטיינות

משרד החינוך פרסם הבוקר (שני) את נתוני "התמונה החינוכית", המשקפים ניתוח של הישגים פדגוגיים בבתי הספר העל יסודיים בכלל הערים בישראל לסיכום שנת הלימודים תשפ"ב. הנתונים, המוצגים בדו"ח "התמונה החינוכית", כוללים מאפיינים ייחודיים של מערכת החינוך העירונית, היקפי תקציב וכן השוואה של מדדי ערכים והישגים בין העיר חיפה לבין הממוצע הארצי.

תמונת הלמידה וההישגים מעידה על כך, שהישגי התלמידים בעיר חיפה ממשיכים להיות מעל לממוצע הארצי. 88.5% מתלמידי העיר חיפה זכאים לתעודת בגרות, זאת לעומת הממוצע הארצי, העומד על 75.9%. (סך הזכאים לבגרות כולל תלמידי החינוך המיוחד בחיפה- 83.1%).

גם בשיעור הזכאות לבגרות בהצטיינות חיפה נמצאת הרבה מעל לממוצע הארצי: 20.2% מתלמידי העיר זכאים לתעודת בגרות מצטיינת, זאת לעומת 13.5% בלבד ברמה הארצית.

62% מתלמידי העיר זכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות לימוד באנגלית. מדובר בהישג מרשים במיוחד בהשוואה לממוצע הארצי – 44.6% בלבד מהתלמידים בארץ זכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל באנגלית. (סך הזכאים לבגרות 5 יח"ל באנגלית כולל תלמידי החינוך המיוחד בחיפה- 57.2%).

נתון נוסף שמעורר גאווה הוא שיעור הזכאות לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות לימוד במתמטיקה. 26.9% מתלמידי העיר זכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות לימוד במתמטיקה, זאת לעומת 17.3% בלבד ברמה הארצית.

התמונה החינוכית החיפאית מציינת כי חיפה מובילה במסגרות לתלמידים מובילים ומצטיינים. 3,034 תלמידי העיר משתתפים בתכניות כמו: עתודה מדעית- טכנולוגית, תכנית "אמירים", כיתות מחוננים, אקדמיה בתיכון, "אודיסאה", "אלפא" ועוד.

תמונת הערכים והאקלים החינוכי בבתי הספר העל-יסודיים בעיר מעלה מספר הישגים משמעותיים: חיפה מעודדת התנדבות: 65% מתלמידי העיר ציינו כי בית ספרם מעודד אותם לעסוק בפעילות התנדבותית למען הקהילה. עוד ניתן לראות, כי התלמידים חשים מוגנים במערכת החינוך בחיפה: 5% בלבד מכלל תלמידי העיר ציינו, כי נחשפו לאירוע אלימות. לצד הנתון המעודד הזה, נראה גם, כי תלמידי העיר מגיעים בשמחה לבית הספר: 74% מהם ציינו שתחושתם כלפי ביה"ס היא חיובית והם חשים שייכות למסגרת החינוכית. 81% מהתלמידים ציינו, כי גם לו יכלו, לא היו בוחרים לעזוב לבי"ס אחר.

אילנה טרוק, ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה: "נתוני התמונה החינוכית מרגשים, ומעידים על ההשקעה העצומה של צוותי החינוך בעיר. אנו מברכים את המורים והמנהלים על ההישגים המרשימים, שהינם תוצר של עבודה מעמיקה ואמונה בלתי- מתפשרת ביכולתם של התלמידים ובפוטנציאל הגלום בהם".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.