תנועת אומ"ץ קוראת לשר הביטחון גנץ לפעול לתיקון דחוף של חוק הנכים

יו"ר אומ"ץ פליצה פלד. צילום באדיבות אומ"ץ

החוק הקיים לא מאפשר לנכים שתבעו את ביטוח לאומי לזכות בהכרה כנכי צה"ל יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "מדובר בנושא חשוב דיו על-מנת להעלותו לסדר היום של הכנסת גם לאחר פיזורה"

יש מעט מאוד נושאים ששורר לגביהם קונצנזוס מלא בקרב הציבור בישראל. אחד מהם הוא החובה לסייע לאדם שנפצע במהלך שירותו הצבאי. למרות זאת, החוק הקיים מונע הכרה כנכה צה"ל במי שתבע את המוסד לביטוח לאומי. תנועת אומ"ץ שחותרת לצדק חברתי ופועלת למען מנהל תקין, מבקשת לתקן עיוות זה בחוק, ובכך לשפר את מצבם של מי שהפכו לנכים כתוצאה מהשירות בצבא. בהקשר זה חשוב לציין כי רפורמת "נפש אחת", שנועדה לשדרג את הטיפול בנכי צה"ל בכל ההיבטים הרלוונטיים, לא הובילה לתיקון חיוני זה.

כחלק מהמאבק, פנו ראשי אומ"ץ – היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית שליד התנועה, עו"ד יצחק מינא – אל שר הביטחון בני גנץ. פלד ועו"ד מינא תובעים מגנץ ליזום כבר כעת הליכי חקיקה לתיקון סעיף 36א בחוק הנכים (תגמולים ושיקום) – אותו סעיף שמונע הכרה בנכי צה"ל רבים.

"ידוע לנו כי בעת פיזור הכנסת ישנה בעיה בחקיקת חוקים", הבהיר פליצ'ה פלד. "יחד עם זאת, מדובר בנושא חשוב דיו כדי ששר הביטחון יעלהו על סדר היום". פלד גם הביע תקווה כי הצעד יתקבל בעין יפה ע"י כלל המפלגות הכנסת.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.