קידום תחבורה ירוקה ונקייה בטירת כרמל

משרד התחבורה, חוצה ישראל ועיריית טירת כרמל חתמו היום על הסכם "רשויות השינוי"
צילומים: דוד עקיבא, דוברות עיריית טירת כרמל

משרד התחבורה, חוצה ישראל ועיריית טירת כרמל חתמו היום על הסכם "רשויות השינוי"

הופכים את הפירמידה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת חוצה ישראל ועיריית טירת כרמל חתמו היום (חמישי) על הסכם "רשויות השינוי", שיאפשר לשפר משמעותית את התשתיות התחבורתיות בעיר, תוך מתן עדיפות לתחבורה ציבורית וירוקה, ובכלל זה שבילי אופניים ומדרכות להולכי רגל.

ההסכם כולל פרויקטים תחבורתיים קצרי טווח, שיקדמו תחבורה ציבורית וחלופות לרכב הפרטי, ויובילו לשינוי משמעותי במציאות התחבורתית בעיר – זאת, במטרה לצמצם את השימוש ברכב הפרטי ולהפחית את הגודש בכבישים, ולעודד את התושבות והתושבים לעבור לתחבורה ציבורית, לאופניים ולהליכתיות.

במסגרת ההסכם, תגדיר טירת כרמל את כל העיר כ"אזור מיתון תנועה", ומהירות הנסיעה בה תוגבל ל-30 קמ"ש, מלבד הצירים הראשיים, במטרה לשפר את בטיחות הולכות והולכי הרגל ואת איכות חיי התושבות והתושבים, ולעודד תחבורה ירוקה בתוך העיר.

כמו כן, ייסללו בעיר 17 שבילי אופניים באורך כולל של שמונה ק"מ ובעלות של 25 מיליון שקל. השבילים יעברו ברחובות לח"י ומוצקין, ז'בוטינסקי, שרת, בגין, השחרור, החרוב, הזית, לניאדו, סיני, ששת הימים, האלה, צדף ודולפין, אריאל שרון, הנרקיסים, השחף, בגין והאנפה.

נוסף על כך, ייסלל ציר העדפה לתחבורה הציבורית בין הרחובות מוצקין, לח"י, שמיר ושרון באורך כולל של 13 ק"מ. משרד התחבורה יקים מסופים וחניונים בשטח של 44 דונם, שיכללו 272 עמדות אוטובוס, וברחבי העיר יוצבו 14 סככות חדשות ומשודרגות. תשתיות אלה יאפשרו תוספת שירות משמעותית בתחבורה הציבורית העירונית, של 7,600 ק"מ נסועה שבועי כבר בשנה הבאה.

כמו כן, יוטמעו פרויקטים טכנולוגיים בעלות כוללת של 1.6 מיליון שקל לרשות, לעידוד הליכתיות, שימוש באופניים ובתחבורה הציבורית, בין השאר באמצעות פרקלט והתקנת הצללה טבעית ומלאכותית.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח״כ מרב מיכאלי: ״תושבות ותושבי טירת הכרמל, תתחדשו! בקרוב יסללו בעירכןם שבילי אופניים חדשים, ייבנו מסופים וחניונים לאוטובוסים ויחנך ציר העדפה חדש לתחבורה הציבורית. כל אלו במטרה להפחית את העומס בכבישי העיר, לצמצם את הפקקים ולהפחית את תאונות הדרכים. משרד התחבורה בראשותי ימשיך להשקיע בתחבורה הציבורית ובחיזוק הקשרים עם הרשויות המקומיות על מנת להעניק לאזרחיות ואזרחי ישראל תחבורה טובה יותר ואיכותית יותר. נסיעה טובה״

ראש עיריית טירת כרמל, אריה טל: "חתימת ההסכם היא בשורה ענקית ויום חג לעיר ולתושביה. טירת כרמל גאה להיות אחת מתשע הרשויות שנבחרו על ידי משרד התחבורה להיכלל בהסכם, שיצעיד את העיר קדימה. בשנים האחרונות העיר שלנו עוברת שורה של תהליכים משמעותיים וחשובים במגוון תחומי חיים, שבסופם תהפוך לעיר בוטיק, בת קיימא ואטרקטיבית למגורים ולתעסוקה. בשם כל תושבי העיר, אני מודה לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים, גב' מרב מיכאלי ולצוות משרדה ולכל השותפים על הבעת האמון בטירת כרמל ובעתידה המבטיח, ומאחל לכולנו שנה טובה, מתוקה ובעיקר בטוחה בדרכים ובכבישים".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "הסכם רשות השינוי טירת כרמל מביא עמו בשורה אדירה לבטיחות התושבות והתושבים, לראשונה בשיתוף הרלב״ד והעירייה מקודם מודל של עיר מיתון תנועה בכל רחבי העיר. הפעולות שמקדם משרד התחבורה בהסכם לרבות תוספות שירות בתחבורה ציבורית, סלילת שבילי רכיבה, פרויקטים טכנולוגיים לעידוד הליכה ושימוש באופניים ובתחבורה ציבורית מוציאים אל הפועל את חזון המשרד להיפוך הפרמידה ולשימת התושב במרכז. משרד התחבורה מחוייב להסכם ומודה לעירייה על השותפות".

מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: "אני מברך על חתימת הסכמי השינוי שיסייעו לרשויות המקומיות לשפר ולשדרג את תשתיות התחבורה בערים השונות. מדובר בפרויקטי תשתיות ותחבורה עירוניים חדשניים, במסגרתם תוקם מעטפת תחבורתית רחבה שתשפר ותנגיש את שבילי ההליכה והרכיבה באופניים לרווחת התושבים, תוך עידוד והנגשת השימוש בתחבורה ציבורית. הפרויקטים בהובלת חוצה ישראל מהווים אבן דרך משמעותית בכניסתה של חוצה ישראל לתחום יישום פתרונות תחבורתיים עירוניים ושיתוף הפעולה ההדוק בין כל השותפים יביא לפיתוח ומודרניות שישפרו את רמת חיי התושבים"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.