בשורה מרגשת! פארק חדש לאנשים ולילדים עם מוגבלות יוקם בקרוב בנהריה!

פארק חדש לאנשים ולילדים עם מוגבלות יוקם בקרוב בנהריה!
צילומים: מיקי אלקובי

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מקדם צעד נוסף לצמצום פערים ובתוך כך השר עודד פורר וראש עיריית נהריה, רונן מרלי הניחו אבן פינה לפארק משחקים מונגש המותאם לאנשים עם מוגבלות בנהריה

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עודד פורר: ״אנו ממשיכים לקדם פרויקטים שמחוללים שינוי ולצמצם פערים בגליל ובנגב״

ראש עיריית נהריה רונן מרלי: ״עוצמתה של קהילה נמדדת ביכולת שלה להעניק שוויון לכל מרכיביה. נהריה היא עיר שפועלת רבות לשילוב, הכלה ותמיכה עבור מגוון צרכי האוכלוסיה״
~
המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מקדם צעד נוסף לצמצום פערים ובתוך כך השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר וראש עיריית נהריה, רונן מרלי, הניחו אבן פינה לפארק משחקים מונגש המותאם לאנשים עם מוגבלות בפארק אשכול בנהריה. הטקס החגיגי התקיים היום (יום שני, ה-3.10.2022, ח׳ תשרי תשפ״ג) במעמד סגן ומ"מ ראש העיר, דימה אפשטיין, חברי מועצת העיר, מנהלי מחלקות ובתי ספר ברשות ובכירים נוספים.

בפארק המונגש צפויים להיות מוצבים מתקנים משולבים ונגישים, נדנדות, קרוסלה ומתקנים נוספים הפרוסים על פני שטח של כ-500 מ"ר. הפארק יהיה מוצלל עם משטח גומי המונע פגיעות ובמטרה לייצר משחק משולב בין אוכלוסיות, המתקנים בפארק מותאמים לכלל האוכלוסייה ולאנשים עם מוגבלות.

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עודד פורר: ״הורים וילדים עם מוגבלות לא יכולים היום ללכת בבטחה לגן משחקים רגיל. אין ספק שפארק המשחקים המונגש בנהריה יתרום רבות להתפתחות המוטורית, הקוגנטיבית והרגשית של הילדים. הפארק המונגש ישלב בין אוכלוסיות וימנע בידול חברתי של ילדים עם מוגבלות. זהו צעד אחד מתוך שורה של צעדים שאנו מובילים שיחוללו שינוי בגליל ובנגב ואני מודה לשר האוצר שהבין את חשיבות הנושא ואיפשר את תקצוב הפארקים המונגשים לאנשים עם מוגבלות בפריפריה״.

מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אילן שוחט: ״כיום אין כמעט פארקים מותאמים לאנשים עם מוגבלות גם ברשויות מתקדמות במרכז הארץ וישנה חשיבות גבוהה בהקמת פארקים מסוג זה במיוחד בגליל, בנגב ובפריפריה החברתית. אין סיבה שילד לא יוכל ללכת לפארק בשל מוגבלות. יתרה מכך, האפשרות לשחק עם עוד ילדים נותנת תחושת שייכות ומעניקה לילדים אפשרויות חברתיות נוספות. המתקנים המונגשים תורמים רבות לביטחון העצמי של הילדים ומאפשרים גם להורים וגם לילדים עם מוגבלות ליהנות בפארק משחקים בשעות הפנאי״.

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: ״עוצמתה של קהילה נמדדת ביכולת שלה להעניק שוויון לכל מרכיביה. נהריה היא עיר שפועלת רבות לשילוב, הכלה ותמיכה עבור מגוון צרכי האוכלוסיה. השוויון מתחיל בבסיס, ביכולת להנגיש תשתיות שוות לכולם, ללא הבדלים, ומבחינתנו, אין טבעי יותר מפארק מונגש לילדים והורים עם צרכים מיוחדים, שיוכלו לבלות בשעות הפנאי. אנחנו שמחים מאוד על ההירתמות של השר פורר ושל ראשי המשרד ומודים להם על כל מה שעושים עבור העיר נהריה ותושביה. זו בשורה חשובה לעיר ואנו נפעל לקידום מיזם קהילתי וערכי חשוב זה״.

הפארק המונגש יוקם בנהריה כחלק ממיזם שבמסגרתו יוקמו לראשונה על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עשרות פארקים לילדים ולאנשים עם מוגבלות באזורי הנגב והגליל. מהלך זה, בהיקף כולל של למעלה מ-20 מיליון, יגדיל את כמות הפארקים המונגשים בגליל ובנגב במאות אחוזים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.