הסדר פשרה לטובת אם ל-9 ילדים שנפצעה קשה בתאונת דרכים ללא ביטוח

איאד ממתנס עוד צילום יחצ (5)
איאד ממתנס עוד צילום יחצ (5)

הבעלות על הרכב הועברה וביטוח החובה לא חודש – חברת הביטוח תפצה, בכל זאת, נוסעת שנפגעה בתאונת דרכים

תחילה טענה חברת הביטוח כי הפוליסה לא תקפה ושאין כיסוי ביטוחי בעקבות הליך משפטי שניהל עו"ד איאד מטאנס – נחתם הסכם פשרה עקרת בית שסובלת מנזק אורטופדי, נוירולוגי ונפשי תקבל קרוב למיליון ₪

הבעלים הקודמים, במעמד העברת הבעלות, פנה לסוכן הביטוח וביקש להעביר את ביטוח החובה לרכב אחר שהיה בבעלותו, מנגד הבעלים החדשים לא הספיק לבטח את הרכב בביטוח חובה. בין לבין, קרתה תאונת דרכים עצמית קשה בעקבותיה נפגעו, באורח קשה, חמשת הנוסעים ונותרו עם נכויות קשות במיוחד !

זה הסיפור של ב' ובני משפחתה, אישה נשואה + 9, כבת 40 מהישוב ערערה שבנגב, גילתה לאחר שנפגעה קשות בתאונת דרכים כי הרכב בוא נסעו, אשר נרשם על שמה חודש לפני כן, לא היה בו ביטוח חובה בתוקף. אולם למזלה עורך הדין ששכרה איתר פגמים בהתנהלות חברת הביטוח אשר ביטחה את אותו רכב עד להעברת הבעלות, לא ביטלה את הפוליסה כדין וזו בחרה, בלית ברירה, לחתום על הסכם פשרה שכולל תשלום סכומים גבוהים, גם לאישה וגם ליתר הנוסעים שהיו מעורבים בתאונה.

פגמים מהותיים בהליך ביטול הפוליסה – ופיצוי לכל הנוסעים שנפגעו בתאונה

עו"ד איאד מטאנס איתר פגמים שונים בדרך שבה בוטלה הפוליסה. בדיון בבית המשפט השלום בחיפה, הוא הציג בפני ביהמ"ש ראיות על כך שהמוכר ו/או סוכן הביטוח מטעמו, היו צריכים, עפ"י חוק חוזה ביטוח וההנחיות של המפקח על הביטוח, להחזיר את העותק המקורי של תעודת הביטוח למשרדי החברה כתנאי לביטול הפוליסה, דבר שלא בוצע במקרה של ב', נהפוך הוא, העותק המקורי נשאר ברכב, גם במועד התאונה, דבר שגרם לתובעת ויתר המשתמשים ברכב להבין שהביטוח עודנו בתוקף.

לפי הסכם פשרה זה, חברת הביטוח תשלם ל-ב' סכום כולל של -. 340,000 ₪ כאשר תגמולי המל"ל [נכות כללית] המשולמים לתובעת, מאז התאונה ובעקבותיה, מוערכים בסך גלובאלי נוסף של כ- 600,000 ₪.

פסק הדין התייחס בנוסף, לחלוקת האחריות בין קרנית לחברת הביטוח, ביחס לתביעות יתר הנוסעים ברכב, אשר יקבלו כיסוי ביטוחי מלא.  

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.