חניכים ממכינת חריש ביקרו במפעל "אקולוגיה לקהילה מוגנת" במשגב וסייעו להם בפעילות מחזור פסולת אלקטרונית

צילום - אקולוגיה לקהילה מוגנת

עובדי מחזור ליום אחד: עשרות חניכות וחניכים מהמכינה הקדם-צבאית "רקיע" שבחריש, הגיעו בשבוע שעבר (חמישי, 24.2.22) למפעל המחזור "אקולוגיה לקהילה מוגנת", מיזם אקולוגי המתמחה במחזור פסולת אלקטרונית תוך תעסוקה הוגנת של יותר מ-80 עובדים עם מוגבלויות נפשיות, פיזיות, חושיות וקוגניטיביות, בתנאים סוציאליים וביחסי עובד-מעביד מלאים, התפרשו במחלקות המחזור השונות וסייעו לעובדים, כתף אל כתף. יהב גלעד, האחראית על הביקור במקום מטעם המכינה, מספרת שהתרשמה מאוד מסיפור החזון והקמת המפעל, מפי הבעלים דני קוגן. "יש חשיבות עצומה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, זה אחד הדברים שאני מנסה לפעול למענם כבר הרבה שנים. אני מאמינה שברגע שנותנים שוויון הזדמנויות לאנשים שלצערי נחשבים עדיין שונים, זה נותן לגיטימציה לעוד אנשים שלא להירתע ולהבין שבסופו של דבר עומד מולם בן אדם", היא אומרת.

איתן שטיאסני, מנכ"ל "אקולוגיה לקהילה מוגנת", מציין כי בישראל, מייצרים מדי שנה בין 130-160 אלף טונות של פסולת אלקטרונית, שמהווה כ-3% מכל כמות הפסולת המוצקה, אבל אחראית לכ-70% מסך הרעלים המסוכנים. בנוסף, לדבריו, נתח נרחב מפעילותו של המפעל מוקדשת לשינוי התפיסה בחברה הישראלית לגבי מקומו של האדם האחר בה על ידי הכרה במסוגלותו לתרום לחברה בעבודה יצרנית, בעלת ערך ובמקצועיות מרבית. "פסולת האלקטרונית יכולה להיות משאב לאומי שניתן למנף אותו לצורך קידום העסקת אנשים עם מוגבלות. אני שמח שיש הרבה גופים וחברות במדינת ישראל שמתרגשים מהעשייה שלנו ונרתמים באהבה למיזמים משותפים ושיתופי פעולה, בהעברת הפסולת האלקטרונית שברשותם למפעל ובפעולות חינוך והסברה לשינוי התפיסה של החברה הישראלית", הוא אומר.

שרית ליבוביץ', בת 35, מזכירת לוגיסטיקה במפעל המתמודדת עם מוגבלות שכלית-התפתחותית,  עובדת במפעל כבר כ-10 שנים, מעידה כי המכיניסטים למדו מהר את העבודה ועזרו לה מאוד. "הביקור שלהם מוסיף עניין ומגוון את העבודה, הוסיפו רוח צעירה למקום", היא אומרת. סברין וליד עבאס, בת 30, מנהלת מחלקת פירוק ומנהלת 22 עובדים, המתמודדת עם מוגבלות פיזית, הייתה עד לא מזמן ראש צוות ורק לפני כמה ימים, נכנסה לתפקיד החדש. "התרגשתי מהתחושה שמעריכים את העבודה שלי וסומכים עליי, אני מתרגשת עד היום. לפני שהגעתי לכאן הייתי 5 שנים בבית, והיום יש לי סדר יום ועבודה שאני אוהבת. המכיניסטים עזרו לנו מאוד, היה מעניין לראות אותם מדברים ומתקשרים עם העובדים. בהתחלה נלחצתי מהאחריות, לשלב עוד 6 אנשים חדשים בעבודה, אבל הצלחתי לחבר אותם למשימות ולעובדים", היא מוסיפה.

גם שון גרנט, חניך במכינה, מספר כי החשיבות של שילוב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה הוא אדיר, הוא נותן מסר של שוויון וקבלת האחר, מסר חשוב שחייב להישמע בימים שלנו, ימים שבהם לפי דעתי לא שומעים מספיק על מעשים טובים וערכים. "באנו להתנדב במפעל, ללמוד על הסוגיה שלשמה הוקם הפרוייקט ולקבל מודעות גבוהה יותר לנושא. זה היה יום מרגש במיוחד"

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.