בשל קריסת העגורן במזח הפחם בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון, וההכרח להמשיך לייצר חשמל, גם אם בהיקף מינימלי, חברת החשמל תחל בפיילוט לשינוע פחם במשאיות מתחנת הכוח אורות רבין שבחדרה לתחנה באשקלון

העמסת משאיות עם פחם בתחנת הכוח אורות רבין ומשם בדרכן לתחנת הכוח רוטנברג שבאשקלון. צלם: יוסי וייס, חברת החשמל
העמסת משאיות עם פחם בתחנת הכוח אורות רבין ומשם בדרכן לתחנת הכוח רוטנברג שבאשקלון. צלם: יוסי וייס, חברת החשמל

בעיקבות אסון קריסת העגורן במזח הפחם שבתחנת הכוח רוטנברג באשקלון, במסגרתו נהרג נפתלי אדרי, גמלאי חברת החשמל, וניר דקל, מפעיל העגורן עדיין נעדר, חברת החשמל לא תוכל לפרוק פחם במזח התחנה למשך פרק זמן, שבשלב זה אינו ידוע.

משרד האנרגיה והתשתיות מרכז בחינה מקצועית מעמיקה המתבצעת על ידי כלל הגורמים הרלבנטיים, בהם חברת נגה, רשות החשמל וחברת החשמל למתווה פעולה כולל להבטחת אמינות אספקת החשמל לתושבי ישראל. הבחינה כוללת כלים להתמודדות עם קושי אספקת הפחם בתחנה, ובכלל זאת אפשרויות להסטת יצור החשמל לתחנת כח אחרות ואפשרויות שונות לאספקת פחם לתחנה עד לתיקון המזח.

בשלב זה ישנן מספר חלופות לאספקת פחם לתחנה שהציגה חברת החשמל ליישום מיידי, במקביל לבחינת אופציות נוספות לעתיד.

החלופה המידית הזמינה לאספקת פחם לאתר רוטנברג, היא שינוע במשאיות מאתר אורות רבין לאתר רוטנברג. לפיכך, היום, יום שני, 10.4.23, יחל פיילוט להובלת פחם מאורות רבין לרוטנברג, כשבימים הראשונים יצאו כ – 20 משאיות מידי יום. בהמשך תיבחן הצלחת הפיילוט ויוחלט האם להגדיל את כמות המשאיות בהתאם לצרכים התפעוליים באתר רוטנברג.

שינוע הפחם מאורות רבין לרוטנברג, מאושר ע״י המשרד להגנת הסביבה ומתואם עם משטרת התנועה, במטרה להקל ככל שניתן על העומס בעורקי התנועה המצויים על הפרק. השינוע יבוצע בהתאם לתנאי היתרי הפליטה ורישיונות העסק החלים על אתרי הטעינה והפריקה, בדגש על מניעת מטרדים וזהום סביבתי.

כל משאית יכולה להוביל עד כ- 35 טון ולשם פעילותן השוטפת של יחידות ייצור החשמל באתר רוטנברג ישנו צורך לשנע בין 5,000 ל- 10,000 טון פחם, ביממה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.