אח מהמרכז הרפואי לגליל הציל את חייו של מטופל במרכז קניות בצפון

עכשיו אנחנו משפחה". עאמר עואד (מימין) עם ויקטור אפשטיין ביחידה לטיפול נמרץ לב צילום: רוני אלברט

סיפור אופטימי בצל הימים הקשים: אח מהמרכז הרפואי לגליל הציל את חייו של תושב נהריה, שהתמוטט מול הכניסה למרכז קניות בירכא.

הכל החל כאשר ויקטור אפשטיין, בן 62 מנהריה, הגיע עם אשתו וחברים לערוך קניות בירכא בסוף השבוע. בעת שהמתין לאשתו מחוץ למרכז הקניות, חש לפתע סחרחורת והתמוטט.

עאמר עואד, אח במחלקה פנימית במרכז הרפואי לגליל, שהיה גם הוא במקום באותה העת, ניגש אליו במהירות והחל לעשות לו החייאה ועיסוי לב.

"בדיוק הגעתי עם הרכב כדי להחנות ולהיכנס למרכז הקניות", מספר עאמר. "הבת שלי ירדה מהרכב, ופתאום דפקה על החלון ואמרה: 'אבא, יש כאן מישהו ששוכב על המדרכה, בוא תעזור לו'. הבחנתי שיצא לו קצף מהפה, והוא היה ללא דופק ונשימה. התחלתי בעיסוי ובמקביל ביקשתי ממישהו להתקשר למד"א כדי שיביאו ניידת".

אחד האנשים שהתקבצו סביב המטופל הביא מכשיר דפיברילטור, שהיה מוצב דרך קבע במרכז הקניות, מה שסייע מאוד לעאמר להחזיר למטופל את הדופק והנשימה.

"נתתי לו מכת חשמל באמצעות המכשיר והמשכתי עם העיסוי", סיפר עאמר. "כעבור שתי דקות נתתי לו מכת חשמל נוספת, והמשכתי עם העיסוי. ואז ראיתי שהדופק והנשימה חזרו והוא התעורר, תודה לאל".

ויקטור הועבר באמצעות ניידת טיפול נמרץ למרכז הרפואי לגליל, כשהוא במצב בינוני, ושם עבר צינתור.

ממיטת חוליו ביחידה לטיפול נמרץ לב, מספר ויקטור: "הגעתי עם אשתי וחברים לקניות. חיכיתי לה בחוץ, עד שהיא תסיים. פתאום הרגשתי סחרחורת איומה. התיישבתי על המדרכה, ומאז אני לא זוכר כלום. התעוררתי באמבולנס".

במהלך אישפוזו ביחידה ביקר אותו עאמר. "אני מבקש להודות לך שהצלת את חיי. זה לא משנה ערבים או יהודים, כולנו אחים", אמר לו ויקטור בעת שלחץ את ידו.

עאמר ענה לו: "אני לא מרגיש גיבור. בסך הכל עשיתי מה שהייתי צריך לעשות. לשמחתי, היה לי הידע המתאים, והייתי במקום הנכון בזמן הנכון. אני כל כך שמח לראות אותך במצב טוב ויציב. מעכשיו אנחנו כמו משפחה".

מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, ד"ר צפריר אור: "ויקטור סבל מהתקף לב, שהפך לדום לב. עאמר בפירוש הציל את חייו. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם היה מגיע כמה דקות מאוחר יותר. בזכות עבודתו המקצועית והמהירה, ויקטור חי עכשיו".

לד"ר אור יש מסר חשוב מאוד: "עאמר עבר קורס החייאה מתקדם (ACLS), ובזכות הקורס הזה היה לו ידע עשיר, שעזר לו להציל חיים. בנוסף, הדפיברילטור שהיה במרכז הקניות עזר גם הוא מאוד להציל את חייו של ויקטור. חשוב מאוד שמכשיר כזה יהיה בכל מקום ציבורי, כי אף פעם אי אפשר לדעת מתי יהיה בו צורך".

סגן מנהל המרכז הרפואי, ד"ר צבי שלג, ומנהלת הסיעוד, דליה טדגי, שיבחו את האח עאמר עואד על המקצועיות, המהירות והמסירות בהן פעל, שהביאו להצלת חיים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.