פרופ' גד ברזילי, דיקן הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה לשעבר הלך לעולמו היום (יום ב') והוא בן 65.

פרופ' ברזילי
קרדיט תמונה: אוניברסיטת חיפה

פרופ' ברזילי היה מהמשפטנים הבולטים בארץ. במחקריו עסק רבות בקשר שבין משפט ופוליטיקה. בתפקידו האחרון כיהן כנשיא האגודה הישראלית למדעי המדינה. בין השנים 2016-2019 כיהן כמשנה לרקטור של אוניברסיטת חיפה וראש בית הספר הבינלאומי של האוניברסיטה. "לכתו בטרם עת של פרופ' גד ברזילי היא מכה גדולה עבורנו. גד היה תמיד קול צלול ורענן, שעסק בצורה חדה ומלאת חמלה בנימיה של החברה הישראלית. גד השפיע על כל מי שהיה עימו במגע: חברי וחברות סגל, סטודנטים וסטודנטיות אנשי ונשות סגל. הוא יחסר לנו מאוד", אמר נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין.
פרופ' ברזילי היה בעל תואר דוקטור במדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ואת הפוסט דוקטורט שלו השלים באוניברסיטת ייל. בתום סיום לימודיו עבד פרופ' ברזילי במספר משרדים בכירים לעריכת דין ולאחר מכן החליט כי פניו לאקדמיה והחל לכהן כמרצה באוניברסיטת תל אביב שם מילא מספר תפקידים. לאחר מכן עבר לאוניברסיטת וושינגטון ומשם הצטרף בשנת 2011 לסגל האקדמי של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה.
לאורך השנים פרסם פרופ' ברזילי מאמרים וספרים רבים ולימד כפרופסור אורח במספר אוניברסיטאות בינלאומיות בהן אוניברסיטת ייל ואוניברסיטת קליפורניה בברקלי.
" גדי היה איש ספר – חוקר משכמו ומעלה. הוא גם היה ציוני בכל ליבו – ועזב משרה נוחה בארצות הברית כדי לחזור לישראל. גדי היה פעיל ציבור שלא חשש להביע את דעותיו על אף שהן לא תמיד היו פופולאריות – אך כמעט תמיד התבררו כנכונות. אך מעבר לכל אלה גדי היה אדם נפלא – אדם קשוב לקשיי הזולת, בן אוהב לשני הוריו ז"ל ואב גאה עד אין קץ לשני בניו יבדל"א. גדי אתה תחסר לנו – ובמיוחד בימים אלו. יהי זכרך ברוך", אמר פרופ' טל ז'רסקי, דיקן הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.