האישה טענה: "החופה שלנו לא היתה על פי המנהגים וההלכה ולא התקיימה כמקובל תחת כיפת השמיים"

עו"ד שרין סולן. צילום: אולגה סולן

הבעל בתגובה: אצלנו, הספרדים, אין לזה משמעות. אשתי מחפשת עילה לפרק את הנישואין כי אהבת נעוריה חזר מחו"ל היישר לתוך חיינו

בני הזוג נישאו לפני שנה אחרי הכרות של כמה חודשים. שניהם מגיעים מבתים מבוססים, שניהם בתחילת שנות השלושים לחייהם ושניהם מועסקים באותו מוסד פיננסי כעובדים בכירים.

הדרמה בחיי הזוגיות הקצרים נרשמה כמה חודשים לאחר שנישאו. בני הזוג יצאו לבילוי משותף עם זוג חברים. אלא שבן הזוג שהגיע עם ידידה שלו, היה אהבת נעוריה של האישה. "חשבתי שאין בכך פסול כי הבנתי שהכל מאחריה והיא התחתנה איתי מאהבה", סיפר הבעל לעורכת הדין שרין סולן.

לדבריו, הקשר ביניהם מיד אחרי הארוחה הלך והתהדק. לעומת זה האישה טוענת כי כמה שבועות אחרי שנישאה ראתה שבעלה הטרי משתמש בכדורים להגברת האון. על כך הגיב הבעל: "זה היה חד פעמי ולבקשתה של אשתי".

לפני מספר שבועות החליטה האישה לבקש מבעלה גט והסכימה לוותר על הכתובה. בנימוקים לבקשת הגירושין לא הזכירה את כדורי הוויאגרה וגם לא את אהבת נעוריה, אלא טענה להגנתה כי החופה אינה כשרה. לדבריה, החופה התקיימה בתוך אולם ואילו במנהגי האשכנזים החופה חייבת להתקיים תחת כיפת השמיים. לעומת זה אצל הספרדים, מוצאו של בעלה, ניתן לקיים את החופה באולם.

בבקשה לגט טענה האישה כי רבני צהר מחזקים את העובדה כי יש שוני מעדות המזרח לעדות אשכנז. האשכנזים מקפידים שהחופה תהיה תחת כיפת השמים. יש כאן משמעות סמלית של עמידה תחת הכוכבים. "אברהם התברך כי זרעו יהיה 'ככוכבי השמים לרוב' זו הברכה אותה אנו מאחלים לזוג" מציינים רבני צהר. ואילו עדות המזרח אינם מקפידים על כך ונוהגים לערוך חופה גם בתוך האולם.

עו"ד סולן טוענת כי גם אם החופה נערכה באולם או תחת כיפת השמיים – ובלבד שנערכה כדת משה וישראל ובידי רב מוסמך על פי כל כללי הטקס – היא חופה כשירה לחלוטין. "למנהגים בין העדות אין משמעות, לבטח לא כזו שיכולה לבטל חופה" הדגישה עו"ד סולן.

הבעל מבקש כתנאי להסכמתו לתת לאשתו גט, פיצוי של מיליון שקלים עוגמת נפש. בני הזוג נשלחו לגישור.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.