תנועת אומ"ץ תובעת מאיילת שקד ויאיר לפיד למצוא פתרון ל'קטסטרופת התורים' במשרד הפנים

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.
פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.

עוד שירות ציבורי קורס: מי שמנסה לקבוע פגישה במשרד הפנים מוצא תורים פנויים רק בחורף יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "זהו מצב בלתי נסבל שחובה לשנותו" במקרה של אובדן תעודת זהות, ישנן גם השלכות ביטחוניות חמורות

התוצר הלאומי של ישראל הינו מהגבוהים בעולם, ונמצא במגמת עלייה מתמדת. לעומת זאת, רמת השירותים לאזרח מפגרת מאחור. בשנה האחרונה אף מתקשה המדינה לבצע את אחת הפעולות הבסיסיות ביותר: הנפקת תעודת זהות ו/או דרכון.

לתנועת אומ"ץ, שפועלת במלוא המרץ למען מנהל תקין, הגיעו תלונות רבות של אזרחים שניסו לקבוע תור למשרד הפנים – לאחד השירותים שמחייבים הגעה פיזי ללשכת רישום אוכלוסין. כך לדוגמה אזרחית שביקשה לפני כשבוע להנפיק תעודת זהות מצאה תור רק לחודש נובמבר. מבדיקה שערכה תנועת אומ"ץ עולה כי התורים הארוכים וההמתנה הממושכת הנדרשת מאפיינים את לשכות משרד הפנים בכל רחבי הארץ. "זוהי מציאות אבסורדית אשר גורמת לכאוס", התרעם יו"ר התנועה, פליצ'ה פנחס פלד.

פלד ועו"ד יצחק מינא, יו"ר המועצה הציבורית של אומ"ץ, פנו אל ראש הממשלה יאיר לפיד ושרת הפנים איילת שקד בתביעה כי יפעלו לאלתר למציאת פתרון. קטסטרופת התורים נמשכת כבר זמן רב, ורק הולכת ומחריפה. נזק נוסף הוא הפסקת מתן האישורים על אובדן תעודות זהות ע"י משטרת ישראל. "אין ספק שלתופעה זו יש גם השלכות ביטחוניות חמורות", הבהיר פלד.

בתנועת אומ"ץ מצפים מקברניטי המדינה להתערב באופן מידי במשבר, ומבטיחים בכל מקרה להמשיך לבחון את תפקוד משרד הפנים ואת רמת השירות לאזרח.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.