"אביר מודיעין וביטחון" העבירה סרטונים המתעדים התעללות חמורה בבעלי חיים – רשויות האכיפה, התחמקו מטיפול בנושא

יניר מלך מנכ"ל אביר. צילום באדיבות אביר.

מקור מודיעיני של החברה תיעד פגיעה קשה בכבשים ועיזים ∙ מאות סרטונים שבהם נראים בעלי חיים מובלים בתא מטען של מכונית פרטית הועברו לגופי האכיפה, אולם ההתעללות נמשכת ∙ יניר מלך, מנכ"ל "אביר מודיעין וביטחון": "חובה לחשוף את הפרשה"

כדור הארץ הוא ביתם של בעלי חיים רבים. החוק, היהדות וגם המוסר האישי של כל אחד ואחת מאיתנו מחייבים התנהלות שתמנע צער בעלי חיים – אבל במציאות, למרבה הצער, ישנם לא מעט מקרים שבהם בני אדם מתעללים בבעלי חיים. בנוסף, הגופים שמופקדים על הטיפול בנושא מתנערים מאחריותם ולא מטפלים – גם כשישנו תיעוד ברור וחד של מעשים מחרידים.

תיעוד שכזה הגיע לידי חברת "אביר מודיעין וביטחון". על-מנת לספק שירות איכותי ללקוחותיה הרבים, מפעילה החברה המובילה מקורות מודיעיניים מגוונים. אחד מהם, ממועצה מקומית באזור כרמיאל, העביר לידי רכזי המודיעין של אביר מאות סרטונים קשים מאוד לצפייה. בין השאר ניתן לראות כבשים ועיזים מובלים בתוך תאי מטען של כלי רכב פרטיים, בניגוד מוחלט לתקנות צער בעלי חיים.

אביר מורגלת לשתף פעולה עם רשויות האכיפה, וגם במקרה זה מיהר יניר מלך, מנכ"ל החברה, להעביר את התיעוד המזעזע למשטרת ישראל מלך אף ציין כי לאור המצולם ניכר כי מדובר בפעילות מתחת לרדאר וכי קיים חשד ממשי לכאורה כך שבעלי החיים נגנבו, כך שבנוסף לעבירות של התעללות בבעלי חיים והובלת בעלי חיים בניגוד לחוק יש חשש שמדובר גם בעבירה פלילית נוספת.. המשטרה העבירה הטיפול ליחידת הפיצוח של משרד החקלאות כבר לפני למעלה משנה – וכלום לא קרה.

למרות עשרות פניות מצד מלך, הן בכתב והן בטלפון, לאורך שנה וחצי, ועל אף הסבל הנוראי של בעלי החיים, המשטרה לא ביצעה שום פעולה – בטענה כי הנושא באחריות  יחידת פיצו"ח, יחידה במשרד החקלאות שתפקידה הוא פיקוח על הצומח והחי. התיעוד והמידע הועברו לגוף זה, אולם גם ממנו לא באה ישועה לכבשים ולעיזים האומללות. "קיבלנו תשובה דרך המשטרה לפיה המנהל של יחידת פיצו"ח מתחלף", סיפר מלך, "ולכן היחידה מחכה להגעת המנהל החדש כדי לפעול".

אוזלת היד של גופי האכיפה מקוממת, בפרט לנוכח העובדה שבמקרים של התעללות בבעלי חיים ניתן לגזור עד 3 שנות מאסר. המקור פנה למלך וביקש לערב את התקשורת "אולי לחץ ציבורי ותקשורתי יגרום למשטרת ישראל ולמשרד החקלאות לפעול סוף סוף", אמר מלך. "ההתעללות הזו חייבת להיפסק!"

"אביר מודיעין וביטחון" העבירה סרטונים המתעדים התעללות חמורה בבעלי חיים
Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.