נחתם הסכם גג לנוף הגליל

ראש העיר נוף הגליל הסכם גג

משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר ועיריית נוף הגליל חתמו בתחילת השבוע על הסכם גג  שיגדיל את אוכלוסיית העיר ב -40%


ביום ראשון השבוע חתמו שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין ונציגי האוצר על הסכם גג עם עיריית נוף הגליל בהשקעה תקציבית של כ-2.3 מיליארד מטעם המדינה.

ההסכם צפוי להביא את העיר נוף הגליל בשנים הקרובות לתוספת של ב-6,898 יחידות דיור ושטחי מסחר ותעסוקה.

 טקס חתימת הסכם הגג לעיר התקיים במעמד שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט, ונכבדים נוספים.

על פי ההסכם שהוביל משרד הבינוי והשיכון, יחד עם משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל, ובמטרה לתת מענה לצרכי הדיור הצפויים בעיר, יוקמו בעיר שכונות מגורים חדשות הכוללות 6,898 יחידות דיור בקרקע המדינה לרבות שטחי מסחר ותעסוקה בהליך מואץ עם כלל הגורמים. פיתוח השכונות, שיפור התשתיות והקמת מוסדות ציבור בעיר נוף הגליל, יזכו למימון מטעם המדינה בתקציב של כ- 2.3 מיליארד ₪.

חתימה על הסכם הגג מאפשרת שיווק מהיר, אינטנסיבי ומרוכז מצד משרד הבינוי והשיכון, לצד הענקת ודאות לעיריית נוף הגליל, כי יוקצו לרשותה כלל המשאבים הנדרשים לקידום הבנייה החדשה וקליטת התושבים החדשים. במקביל, תתחייב הרשות המקומית לייעול תהליך התכנון, צמצום הבירוקרטיה ומתן היתרי בניה בפרק זמן קצוב.

מדובר בצעד משמעותי לקידום העיר המתחדשת כי במסגרת ההסכם יוענקו לעיר כלל המשאבים הנדרשים כדי להביא אוכלוסייה חדשה לעיר ולייצר בשורה בדמות בנייה חדשה לכל אזור הצפון.

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון:"באופן סמלי, הסכם הגג הזה נחתם בסיום ההרשמה להגרלה ל600 יחידות דיור בהנחה בנוף הגליל, כשעל כל דירה נרשמו 15 משפחות לפחות, מה שמוכיח שיש ביקוש גדול לדירות בנוף הגליל, כאשר לפחות 50% מהדירות יוקצו לזוגות צעירים מנוף הגליל עצמה. אני מודה לשותפינו לדרך, עיריית נוף הגליל, משרדי הממשלה השותפים וכלל אנשי המקצוע.

רונן פלוט, ראש עיריית נוף הגליל : " אני מאוד שמח שבמשמרת שלי משרד ממשלתי מוכן להשקיע 2.3 מיליארד קלים לטובת פיתוחה ושגשוגה של העיר נוף הגליל. אין לי ספק שהעיר הולכת להשתנות מקצה לקצה עם קרוב ל 7,000 דירות במכרזים של משרד השיכון ולהערכתי כמות זהה של דירות גם בפינוי בינוי כך שאנחנו מדברים על כ – 14,000 דירות שזה כמעט הכפלה של העיר . אם מוסיפים לכך את הרכבת הקלה הנבנית בימים אלה, המרכזים המסחריים והעסקיים החדשים, קריית ההייטק, רמת החינוך הגבוהה ואיכות החיים, הרי שבעוד 5 – 7 שנים אי אפשר יהיה להכיר את  נוף הגליל, זאת תהיה עיר מדהימה ביופייה, אטרקטיבית ומובילה בארץ. "

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.