עיריית נוף הגליל קיימה טקס עירוני לזכרו של הנער יואל להנגהל ז"ל. בני משפחה, חברים, אישי ציבור ומאות בני קהילת המנשה  מכל רחבי הארץ, השתתפו בטקס גילוי המצבה ליואל להנגהל בן ה-18, עולה חדש מהודו שנרצח במסיבה בקריית שמונה.

עיריית נוף הגליל קיימה טקס עירוני לזכרו של הנער יואל להנגהל ז"ל

 הטקס התקיים ביום חמישי שעבר השתתפות שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו – שטה,ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט וראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן. להנגהל, תלמיד ישיבה מנוף הגליל שעלה עם משפחתו מהודו לפני פחות משנה, נדקר לפני פחות מחודש במהלך קטטה המונית במסיבה בקריית שמונה. להנגהל ז"ל היה תלמיד ישיבה מצטיין שעמד לפני גיוס לצה"ל ותכנן לשרת בצנחנים. ראש העיר, רונן פלוט שמלווה את המשפחה מאז האסון אמר בדברי ההספד: "לא חלמנו שנעמוד כאן ונספיד את יואל היקר, מקרה עצוב של נער שנסע לבלות בעיר אחרת ולא חזר הביתה. אנחנו עושים פעולות כדי לסייע למשפחה השכולה אולם הכאב הוא כבד מנשוא. יואל הוא בן לקהילה מפוארת שקבעה את ביתה בנוף הגליל, לצד 1,600 בני הקהילה שחיים כאן, אני עושה מאמצים שיגיעו לכאן עוד אלפים מבני הקהילה."

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן אמר: "האנשים בעיר עצובים, לא מאמינים איך זה קרה דווקא אצלנו. אנו עושים שיחות עם הצוותים החינוכיים בעיר כדי להיות יחד ברגעים הקשים האלה, כולם צריכים לחבק את המשפחה השכולה, יואל לא אתנו אבל דמותו אתנו"

השרה פנינה תמנו שטה אמרה: "דמו של יואל זועק מהאדמה, יואל היה הבן של כולנו. המקרה הזה טלטל אותי באופן אישי, הוא עוד לא ידע עברית, דמיינתי איך עמד שם ולא ידע לזעוק בעברית שיפסיקו להכותו. המוות המיותר הזה מצווה אותנו לעשות תיקון, כולנו אחים ואחיות, חובה עלינו לעזור לחלש, צריך להיות כאן צדק".

אחרי ההספדים הגיעו בני המשפחה ואנשי הציבור למצבה, כשראש העיר פלוט מגלה את המצבה והשרה פנינה תמנו מתכבדת בהדלקת נר נשמה לזכרו. בסיום הטקס בבית העלמין ארגנה העירייה טקס עירוני בהיכל ברקוביץ' בו נשאו דברי הספד גם הרב הראשי ישעיהו הרצל וראשי הישיבה בה למד. 

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.