מי יבחן האם התרחשו תקלות במבחני לשכת עורכי הדין? הביקורת של תנועת אומ"ץ על ח"כ רוטמן 

פטיש של בית המשפט

ח"כ שמחה רוטמן מכנס את ועדת החוקה על-מנת לדון בטענות כי מבחני ההסמכה התנהלו באופן לקוי על-פי חוק לשכת עוה"ד, מבקר המדינה הוא זה שאמור לבחון את הנושא יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "תמוהה בעינינו העובדה כי ועדת החוקה לא ביקשה את בדיקתו של מבקר המדינה טרם הדיון"  

חבר הכנסת שמחה רוטמן, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת, זימן ישיבה של הוועדה שאמורה לדון בטענות לתקלות במבחני ההסמכה שעורכת לשכת עורכי הדין. נציגי תנועת אומ"ץ בוועדה – עו"ד מוטי שנבל ומר שלמה קלדרון, יו"ר לשכת המבקרים הפנימיים בישראל לשעבר – מותחים ביקורת על התנהלות הוועדה והעומד בראשה.

אנשי אומ"ץ מציינים כי לזימון לישיבה לא צורף פירוט של הטענות לתקלות. גם באתר של ועדת החוקה לא נמצאו פרטים בנושא. בנוסף מבהירים באומ"ץ כי על-פי סעיף 5 בחוק לשכת עורכי הדין, הגוף שמוסמך לבחון את מבחני הלשכה הוא מבקר המדינה. "תמוהה בעינינו העובדה כי ועדת החוקה לא ביקשה את בדיקתו של מבקר המדינה בנושא טרם הדיון", אמר פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר אומ"ץ.

התנועה ממליצה כי קודם כל תיעשה פנייה מסודרת למבקר המדינה, ורק לאחר מכן, על בסיס הממצאים של גוף זה, יתקיים דיון בוועדת החוקה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.