יו"ר אומ״ץ ותנועתו מבקשים תשובות מהרמטכ״ל אביב כוכבי לשאלה המרכזית האם "חבר" מתנהלת בשקיפות

יור-אומץ-פליציה-פלד. צילום אומץ

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ועו״ד אלי אקסלרוד, מהצוות המשפטי של התנועה פנו לפני מספר ימים לרמטכ״ל אביב כוכבי וביקשו לערבו בנושא המחייב בירור יסודי בקשר ל״חבר״ מועדון צרכנות.


למשרדי אומ"ץ הגיעו תלונות ושאלות מקציני ונכי צה"ל בנושא מועדון הצרכנות "חבר" שאמור לתת שירות חשוב ומשמעותי למשרתי הקבע, הגמלאים, משפחותיהם, אלמנות משרתי הקבע וכן לחלק מאנשי מערך המילואים. מנתונים פנימיים שהגיעו למשרדי אומ״ץ עולה ש״חבר״ היא למעשה קבוצת חברות. "חבר משרתי הקבע בע"מ" הינה חברה ללא כוונות רווח ואמורה להיות מנוהלת על ידי רמ"ח אכ"א פרט כיו"ר הדירקטוריון, רע"ן ת"ש כמנכ"ל החברה וראש מופ"ת בתפקיד יו"ר שכר וביקורת. אל ״חבר״ מתנקזים  דמי חבר מהעמיתים, ריביות מהלוואות והיא זוכה להשתתפות ממשרד הביטחון ובעבר החזיקה מניות מבנק אוצר לחייל, עסקה בהטבות לפעילויות תרבות הפנאי, ספורט, טיולים, נופש, ביטוחי שיניים ועוד.

תנועת אומ״ץ מבקשת לברר מדוע הוקמה חברת בת פרטית ״מועדון חבר צרכנות בע״מ״ האחראית על ניהול החברים מול חברות כרטיסי האשראי, קיום מבצעי מכירות, מתן הטבות ועוד. עוד מבקשים לברר באומ״ץ, מדוע הוקמו חברות נוספות כמו ״מועדון חבר צרכנות פיננסית והשקעות בע״מ״ וחברת ״תאונות אישיות לעמיתי חבר משרתי הקבע והגמלאים בע״מ״ והאם יש חברות נוספות. מבדיקה שערכו באומ״ץ החברות אינן שקופות לציבור דבר שהוא זכות וחובה המאפשרים גישה ציבורית להתנהלות הפיננסית  וכל מידע אחר המשחרר כל ארגון מחשדות להתנהלות לא כשרה. בתנועת אומ״ץ מדגישים כי לצערם עמיתי חבר אינם מדווחים על היקף החברות, עצם קיומן ופעילותן.

אנשי אומ״ץ הפנו שאלות לרמטכ״ל כדי לקבל תשובות על אי הבהירות מעצם קיום חלק מהחברות ודרכי פעולתן. שאלות כמו מה המבנה – התרשים הארגוני של כל החברות של חבר, מה תנאי השכר של נושאי המשרות, מצבם הפיננסי של החברות כולל היקפי נכסים ונזילות, היקף הכנסות מדמי חבר של העמיתים, מה התמורה שנתקבלה ממכירת בנק אוצר לחייל, מי הם הספקים הגדולים של חבר, האם מתקיימים מכרזים והיכן מתפרסמים ועוד שאלות הקשורות בשרשרת החברות של ״חבר״.

עוד מבקשים באומ״ץ להבין מי החליט על הקמת חברות הבת של ״חבר״ שחלקן פרטיות? להבנתה של תנועת אומ״ץ, מנהל תקין מחייב שקיפות מלאה כשמדובר בכספי ציבור ויש חשש לזליגת מידע ממאגרי המידע המצטברים של העמיתים ושעלולים להגיע גם לגורמים עוינים. אומ״ץ מבקשת תשובות לכל השאלות המצוינות מעלה כדי לשקול לפעול ע״פ כל דין ובשם השקיפות הראויה.

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.