לראשונה בבראודה: פרופ' בכיר מאוניברסיטת לאובן באוסטריה הגיע לבחון סטודנטית על פרויקט הגמר שביצעה במסגרת התכנית לחילופי סטודנטים

פרופ' הלמוט קלמנס, ראש היחידה למטלורגיה פיזית וחומרים מתכתיים במחלקה למדעי החומרים באוניברסיטת מונטאן בעיר לאובן באוסטריה, הגיע בשבוע שעבר במיוחד לישראל על מנת להשתתף בשלב ההגנה על הפרויקט המסכם של הסטודנטית ספיר פרץ, מהמחלקה להנדסת מכונות במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה. זו הפעם הראשונה בתולדות המכללה בה פרופ' מאוניברסיטה בחו"ל משתתף בשלב ההגנה על פרויקט סיום. עוד במסגרת הביקור נפגש פרופ' קלמנס עם חברי סגל במכללה וערך היכרות עם מתקניה ותכניות הלימוד.
במרכז - ספיר פרץ ופרופ' הלמוט קלמנס עם צוות המחקר באוניברסיטת לאובן באוסטריה
צילום: גיל מאור, אלבום פרטי

לדברי פרופ' קלמנס: "ספיר התארחה במחלקה שלי באוניברסיטה בלאובן למשך כחצי שנה, בה עבדה לא בהתמחותה כמהנדסת מכונות אלא כחוקרת חומרים. היא עשתה עבודה מעולה בזיהוי התנהגות של סגסוגות המשמות לתעשיית מנועי התעופה וכלי הרכב בתנאים שונים, תוך שימוש בשיטות שלא היו מוכרות לה. הדו"ח המסכם שהגישה הוא מצוין והיא למדה המון בתהליך. אני גאה מאוד לקחת חלק בבחינתה הסופית של ספיר, היא עשתה עבודה מצוינת! אני מקווה שהמשך שיתוף הפעולה בין בראודה לאוניברסיטת לאובן ימשיך להיות מצוין".

הסטודנטית ספיר פרץ מספרת: "במסגרת התכנית לחילופי סטודנטים השתלבתי במחלקה למדעי החומרים באוניברסיטת לאובן, בהובלתו של פרופ' קלמנס. כסטודנטית להנדסת מכונות זה היה תחום חדש עבורי ולמדתי המון. הייתה לי את ההזדמנות להרחיב את האופקים מעבר למה שלמדתי בבראודה, לחוות התנסות בתעשייה זרה ולקבל אחריות על פרויקט מחקרי שממצאיו מועברים לחברות בתעשייה. ניתנה לי הזכות לעבוד וללמוד עם אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה, שתמיד היו שם לעזור, להסביר ולגרום לי להרגיש חלק חיוני במחקר. מעבר לפן האקדמי, למדתי המון גם על התמודדות במצבי לחץ וחוסר וודאות, התנהלות מול אנשים שאינם מתחום ההתמחות שלי והכרת תרבויות אחרות. זה היה אתגר גדול שקידם אותי מקצועית ואקדמית. זהו כבוד גדול עבורי שהפרופסור שהנחה אותי הגיע לישראל לראות אותי מציגה את פרויקט הגמר, אני מרגישה ברת מזל ומבינה שכנראה עשיתי משהו טוב".

ד"ר שמואל גזית, ראש המשרד ליחסים בינלאומיים (IRO) במכללה, מציין כי בראודה מקיימת קשרים בינלאומיים עם אוניברסיטאות מארה"ב, אירופה וסין בחילופי סטודנטים ומרצים. "אוניברסיטת מונטאן בעיר לאובן באוסטריה היא שותפה שלנו במסגרת תכנית ארסמוס לחילופי סטודנטים באיחוד האירופי ואנו שולחים אליה סטודנטים ללימודים, אך זו הפעם הראשונה בה סטודנט של בראודה עושה שם פרויקט גמר. לשמחתנו וגאוותינו המנחה של ספיר היה כל כך מרוצה מעבודתה, שהסכים להגיע למכללה ולבחון אותה על פרויקט הגמר בצוותא עם צוות הבוחנים של המכללה", אומר ד"ר גזית.

עוד מוסיף ד"ר גזית: "העובדה שאוניברסיטה נבחרת מאוסטריה שולחת מרצה בכיר שלה לישראל כדי לבחון סטודנטית שלנו הינה תעודת כבוד למכללה. זו עדות לכך שהלימודים בבראודה הם ברמה גבוהה ביותר, כך שסטודנטית להנדסת מכונות יכולה לעשות פרויקט בתחום החומרים באוניברסיטת עילית באירופה, ללמוד חומר חדש שלא ידעה לפני ולעשות עבודת גמר מעולה. זו מחמאה גדולה שהסטודנטים שלנו מייצגים אותנו בכבוד בעולם ומעלים את המוניטין הבינלאומי של המכללה".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.