ח"כ מנסור עבאס בכנס חיפה הראשון לפוליטיקה והחברה הערבית:

ח"כ מנסור עבאס בכנס חיפה הראשון לפוליטיקה והחברה הערבית
ח"כ מנסור עבאס בכנס חיפה הראשון לפוליטיקה והחברה הערבית

"מיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית – זה מעל לאומיות ומעל דתיות"

            "העובדה שנתנו עדיפות לטיפול בסוגיות הבוערות והמצוקות הגדולות של החברה הערבית היא מאוד מוסרית. מיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית – זה מעל לאומיות ומעל דתיות", כך אמר אמש (יום א', ה-20.3) ח"כ מנסור עבאס במושב הפתיחה של כנס חיפה הראשון לפוליטיקה והחברה הערבית באוניברסיטת חיפה.

            כנס חיפה לפוליטיקה והחברה הערבית הוא כנס משותף לאוניברסיטת חיפה, המכון הישראלי לדמוקרטיה והקרן החדשה לישראל והוא עוסק בסוגיות מפתח בחברה הערבית, שנה לאחר כניסתה לראשונה של מפלגה ערבית לממשלה.

במהלך דבריו התייחס ח"כ עבאס לדרך שהובילה להחלטה של רע"מ להיכנס לממשלה ואמר כי לכל אורך הדרך ההחלטה זכתה לתמיכה רחבה של הציבור הערבי – גם כאשר רע"מ ביקשו להצטרף לממשלה בראשות נתניהו. הוא התייחס לנתוני הסקר שפורסמו לפני מספר ימים לקראת הכנס לפיהם כ-66% מהציבור הערבי אינו תומך בכניסת מפלגה ערבית לקואליציה ימנית, ואמר כי הנתונים הללו נכונים נכון לנקודה זו, כאשר הציבור הערבי רואה כיצד האופוזיציה הימנית עושה דה-לגיטימציה לרע"מ ולציבור הערבי. "כשבדקנו במהלך המשא ומתן הקואליציוני מה עמדת הציבור הערבי לכניסה לממשלה נתניהו, כ-65% תמכו בכך", אמר עבאס. לדבריו, "המיינסטרים בחברה הערבית מבין שאי אפשר לדבר רק אל עצמנו – צריך לדבר גם עם האחר".

            ח"כ עבאס התייחס בדבריו גם לשינוי שחל בציבור היהודי. לדבריו, במהלך המשא ומתן הקואליציוני בבחירות לכנסת ה-23, גם חלקים ממחנה המרכז-שמאל לא הסכים לשותפות מלאה עם הרשימה המשותפת וההסכמה הייתה לשיתוף פעולה חד פעמי. הוא הוסיף כי מצב זה שונה כיום, לאחר כניסת רע"מ לממשלה. "אותו ציבור שלא העלה בדעתו רק לפני כשנה לקיים ממשלה עם הרשימה המשותפת הוא כעת השותף שלנו. אבל היום יש תמיכה רחבה הרבה יותר גם בקרב הציבור היהודי. אני פוגש כל היום חובשי כיפות, מסורתיים, חרדים, אנשים שמזהים עצמם כאנשי ליכוד – ואני רואה הבנה וקבלה של המהלך שלנו. בוודאי שאני לא רואה כעס על כך שלכאורה 'הפלנו' ממשלת ימין ועזרנו להקים ממשלה מגוונת יותר", הוא אמר.

במושב הפתיחה של הכנס דיברו נציגי שלושת השותפים לארגון הכנס: פרופ' דוד מאיירס, נשיא הקרן החדשה לישראל, יונחן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה ופרופ' גור אלרואי, רקטור אוניברסיטת חיפה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.