בית המשפט גזר את עונשם של בני משפחה שהורשעו בסחיטה באיומים של קבלנים בחיפה

בית המשפט דחה תביעת בת זוג לשעבר לקבלת חלקה בכספי זכייה בלוטו של בעלה לשעבר, אשר ביחס לתשלומם הגיעה לידה ראיה ברורה 5 שנים לאחר איזון המשאבים ו-25 שנים לאחר הזכייה

בית המשפט המחוזי בחיפה (כב' השופט טובי) גזר היום על חאלד אבו כליב 18 חודשי מאסר, ועל בן דודו מוחמד אבו כליב 7 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות. זאת לאחר, שהשניים הורשעו בהתאם להודאתם בעבירות סחיטה באיומים שביצעו נגד קבלני בניין בעיר. בנוסף, גזר בית המשפט על הנאשמים מאסר על תנאי, קנס ופיצוי לנפגעי העבירה בגובה עשרות אלפי שקלים.

במסגרת הסדר טיעון, הגישו עו"ד טל פרג'ון ואלעד אשכנזי מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כתב אישום מתוקן. על פיו, בין השנים 2019-2021 נהג חאלד לאתר קבלנים אשר עסקו בבניית ובשיפוץ מבנים לפי תמ"א 38 בעיר חיפה ולהציע להם "שירותי שמירה", כאשר באחד מהמקרים עשה זאת ביחד עם מוחמד. הנאשמים הבהירו לקבלנים כי האזור בו הם פעלו הוא אזור "בשליטתם", מתוקף היותם בני משפחת אבו כליב "השולטת בשטח", וכי עדיף להם לשכור את "שירותי השמירה שלהם" כי אחרת עלולים להיגרם נזקים לאתרים בהם עבדו או לרכוש המצוי בהם. בעקבות דברי הנאשמים, בחלק מהמקרים הסכימו הקבלנים ושילמו עשרות אלפי שקלים בעבור "שירותי שמירה".

על חאלד אבו כליב נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס ופיצויים בגובה 75,000 ₪, על מוחמד אבו כליב נגזרו 7 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי, קנס ופיצויים בגובה 10,000 ₪

החקירה המורכבת נוהלה על ידי כוח משימה מיוחד אשר הוקם לאחרונה במטרה להילחם בתופעת סחיטת דמי חסות באמצעות חברות שמירה לכאורה, הכולל את יחידת יאל"כ -להב 433 במשטרת ישראל, המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ובשיתוף הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ורשות המיסים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.