ח"כ איימן עודה בכנס חיפה השני לפוליטיקה ולחברה הערבית בישראל, באוניברסיטת חיפה: "כל הכיבוש הארור לא מצדיק כהוא זה הרג של יהודי אחד, והטבח הנורא של 7 באוקטובר לא מצדיק כהוא זה הרג של ילד פלסטיני אחד בעזה.

"כל הכיבוש הארור לא מצדיק כהוא זה הרג של יהודי אחד, והטבח הנורא של 7 באוקטובר לא מצדיק כהוא זה הרג של ילד פלסטיני אחד בעזה. לכן צריך להוציא את כל האזרחים ממעגל האימה, מה שלצערי לא נעשה. הטבח האיום ונורא של 7 באוקטובר, הפגיעה בחפים מפשע, אני לא רוצה שהעם שלי יהרוג אף אדם, לא ילד בן שנה או ייקח בשבי אישה בת 88. זה אסור בתכלית האיסור מהבחינה המוסרית, לא הפוליטית. והטבח הנורא של ה-7 באוקטובר, מה? הוא מצדיק רצח של 30 אלף אנשים? 15 אלף ילדים? זה פשע נגד האנושות. ולכן צריך לחתור לפתרון האסטרטגי שיעניק בטחון לכולם וזה מדינה לצד מדינה", כך אמר היום (יום ג', ה-5.3.24) ח"כ איימן עודה, בכנס חיפה השני לפוליטיקה ולחברה הערבית בישראל, המתקיים באודיטוריום הכט של אוניברסיטת חיפה, בשותפות של אוניברסיטת חיפה, עיתון "הארץ", הקרן החדשה לישראל ומרכז קדאיא.

על פגישתו עם מלך ירדן אמר עודה כי אינו יכולה לחשוף את כל הדברים שנאמרו שם והוא צריך לומר דברים שהם "בקונצנזוס", אך הוסיף: "כל האזור רואה שבממשלה יושבים אנשים מחרחרי ריב ומלחמה, והוא (מלך ירדן) לא אמר, אבל אני אומר את זה, צריך לעשות הכל בשביל להעיף אותם וללכת לכיוון אחר לגמרי".

עורך הארץ אלוף בן, שראיין את ח"כ עודה אמר לו שבעוד שבעולם מדברים יותר ויותר לאחרונה על פתרון שתי המדינות, נראה שגם בקרב היהודים וגם בקרב הערבים התפיסה הרווחת כיום היא שמדובר בפתרון שאינו אפשרי. ח"כ עודה ענה כי בסקר שערך לפני ה-7 באוקטובר 29% מהיהודים תמכו בפתרון 2 המדינות, נתון שירד בצורה משמעותית ל-15%, בסקר שערך אחרי ה-7 באוקטובר. "אבל 81% אחוז חושבים שזאת הסוגייה הכי חשובה כרגע. בסופו של דבר, כל אחד צריך לשאול את עצמו, האם אנחנו רוצים להמשיך באותה דרך שאנחנו הולכים כבר 20 ו-30 שנה? האם זאת דרך טובה? אני בטוחה שעוד נגיע לזמן שהרוב יגיד לא".

עוד הוסיף ח"כ עודה כי גם הסכמי אוסלו בשנות ה-90, שזכו לדבריו לתמיכה של רוב הציבור הפלסטיני ושל רוב הציבור הישראלי, הגיעו אחרי עשרות שנים עקובות מדם, ולכן הוא מאמין שגם אחרי ה-7 באוקטובר יש סיכוי להגיע לפתרון 2 המדינות. "מי האמין שבשנת 1991 יצחק רבין, הנץ של מפלגת העבודה, היה יכול להתחיל עם ערפאת את תהליך אוסלו. מי האמין ב-1974 שאחרי 4-5 שנים יהיה שלום עם מצרים? אני אומר לך, בקרוב יהיה שלום על בסיס מדינה פלסטינית לצד מדינה ישראלית, וכשיגיע השלום נסתכל אחד על השני ונשאל איך לא עשינו את זה כבר".

לשאלתו של בן כיצד מסיימים את המלחמה ענה עודה, "אני קורא לכולם לצאת לרחובות נגד המלחמה הארורה הזו. אנחנו יודעים שמתונים מחזקים מתונים, סרבנים מחזקים סרבנים. בואו נבחר בשלום".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.