התקף לב במהלך בוררות הוכר כתאונת עבודה

מאות אלפי שקלים ליהלומן מפתח תקווה

בוררות סוערת בבורסה ליהלומים הסתיימה בפינוי בהול לבית החולים ∙ היהלומן התאושש וחזר לעבוד באופן סדיר ∙ עורכת הדין שלו הציגה מסמכים לפיהם נגרמה לו נכות קבועה, והמוסד לביטוח לאומי ישלם קצבה חודשית לכל חייו

"לקח ללב" הוא מונח נפוץ מאוד. במקרה של ג.צ. – בעל חנות יהלומים כבן 60 – הביטוי המילולי הפך למציאות כואבת: במהלך בוררות שהתנהלה בבורסת היהלומים בר"ג מול סוחרים שהיו חייבים לו עשרות אלפי דולרים, הרגיש ג.צ. מחנק, התקשה לנשום, הוצף בזיעה קרה ועד מהרה התעלף.

קרדיולוג שנמצא באופן קבוע בבניין הבורסה ליהלומים קבע כי יש לפנות את ג.צ. בדחיפות לבית החולים. במרכז הרפואי איכילוב אובחן אוטם שריר הלב והיהלומן עבר ניתוח.

ג.צ. אמנם התאושש וחזר לעבודה כך שלא חלה ירידה בהכנסותיו, אולם האירוע הקשה ממשיך להשפיע עליו. עו"ד אימבר גולן פרטוש, שייצגה את ג.צ. בפני הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, הציגה מסמכים לפיהם הוא מתעייף במהירות, חווה מעת לעת לחץ בחזה, מופנה לעיתים קרובות לבית החולים ונמצא תחת מעקב קרדיולוגי צמוד. כמו כן הוכיחה עו"ד גולן פרטוש כי קיים קשר סיבתי מובהק בין הבוררות שהתרחשה במסגרת העבודה של ג.צ. לבין הנכות.

הביטוח הלאומי העניק לג.צ. נכות בשיעור 25% לצמיתות, וישלם לו קצבה חודשית קבועה בסך 4,000 ₪ לכל חייו. כמו כן ישלם הביטוח הלאומי את הסכום הנ"ל רטרואקטיבית לכל חודש מאז מועד האירוע, במרץ 2015.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.