דייר מתנגד לתמ"א יחויב להיות חלק מהפרויקט

עו"ד אבי גולדהמר, הכהן הגדול של הרשויות המקומיות. צילום יח"צ

כך קבע המפקח על רישום מקרקעין: "הסרבן יצורף לתוכנית תמ"א 38

ביצוע עבודות חיזוק לבית משותף, גורמת לא פעם למחלוקת בין הדיירים. כך קרה בבניין בקרית ים שבו 16 דירות, כאשר 13 דיירים התקשרו עם חברת בנייה לביצוע העבודות על פי תמ"א 38

כולל הקמת מגדל ממ"דים ואילו דייר אחד שברשותו 3 דירות בבניין סירב לתוכנית שהוצעה.

הדיירים, באמצעות משרד עורכי הדין אבי גולדהמר מחיפה ועו"ד  תומר הראל מת"א, המתמחים בנושאי בנייה ותמ"א 38, הגישו נגד הדייר הסרבן תביעה למפקח על רישום מקרקעין בבית משפט השלום

בקשה לאשר את עבודות החיזוק למרות התנגדות הדייר, זאת לאחר שהוועדה המקומית אישרה את התוכנית וועדת הערר דחתה את טענותיו של הדייר הסרבן.

לטענתו, שלוש הדירות שבבעלותו הורחבו ושופצו בעבר ולכן "ההנאה" שהוא יפיק מהפרויקט נמוכה משמעותית משאר הדיירים. כמו כן טען שמגדל הממ"דים שיבנה יפגע בחדרים ובשירותים שבדירות שלו.

עו"ד גולדהמר והראל טענו כי יש לבצע את התוכנית שבה יתווספו לכל הדירות בבניין ממ"ד ומרפסת, הבניין יחוזק, תשופץ החזית ותבנה מעלית,

זאת מאחר ועפ"י חוק המקרקעין ביצוע עבודה ברכוש המשותף דורשת אומנם הסכמה של כל הדיירים, אבל המפקח על המקרקעין רשאי לאשר את התוכנית אם שני שלישים מבעלי הדירות הסכימו לכך ובתנאי שנתן לכל בעל דירה להעלות את טענותיו.

עוד טענו הדיירים כי גם בעלת דירה נוספת בבניין ביצעה הרחבה ושיפוצים כמו שעשה הדייר הסרבן ולמרות זאת הסכימה כמו שאר הדיירים לתוכנית החיזוק.

המפקח על המקרקעין דחה את טענותיו של הדייר וקבע שאין כל משמעות לעובדה שהדייר שיפץ והרחיב את דירותיו קודם לכן כי היות ועל פי התוכנית כל דייר נשאר עם דירתו הקיימת  ורק מקבל תוספת של ממ"ד ומרפסת, לכן התמורה לכולם שווה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.