הר יונה א' ו-ב' בנוף הגליל ייקראו מעכשיו רמות גולדה מאיר

צילום נוף הגליל

משרד הפנים אישר השבוע את החלטת ועדת השמות של מועצת העיר נוף הגליל, ולפיה שמה של שכונת הר יונה א' ו-ב' ייקרא מעתה שכונת רמות גולדה מאיר- ראש ממשלת ישראל בין השנים  1974- 1969.

שכונת הר יונה בנוף הגליל הוקמה בתחילת שנות התשעים בעקבות גלי העלייה הגדולים מברה"מ לשעבר. בשכונה מתגוררים כיום כ-7000 תושבים.  שמה של השכונה הכיל את התרחבותה בשכונות נוספות שהוקמו בה עם השנים ועל מנת להבדיל  אותן משאר השכונות ניתנו להן אותיות א' ו–ב'.  השימוש באותיות השונות גרם לבלבול שרק הלך והחריף בשנים האחרונות, בעקבות אכלוס שכונת הר יונה ג' החרדית ותכנון שכונה נוספת שקיבלה את השם הזמני הר יונה ד'. "השימוש באותיות גורם לבלבול והגיע הזמן לעשות סדר", נמסר בתגובת העירייה, וצוין כי הסדר החדש בשכונה הינו חלק  מתוכנית התחדשות העיר, במסגרתה בוצע, בין היתר, פרויקט הסדרת כתובות מספרי הבתים ובקרוב יוצב שילוט רחובות חדש ומודרני. 

בעירייה הוחלט למצוא שם חדש לשכונת הר יונה א' ו–ב' שנמצאות ברצף גיאוגרפי ולאחד את שתיהן בשם חדש שיזהה אותן תחת הגדרה אחת. ועדת השמות של העירייה בראשות חברת מועצת העיר, עירית שחר, בחרה לקרוא לשכונת הר יונה א' ו-ב' בשם רמות גולדה, ובכך להנציח את שמה של ראש ממשלת ישראל בשנים 1969–1974.  "גלדה מאיר ז"ל הייתה האישה הראשונה והיחידה שכיהנה בראשות ממשלת ישראל", הסבירה שחר.  

השם רמות גולדה משתלב במארג שמות שכונות ומוסדות ציבוריים בנוף הגליל, הנושאים את שמם של גדולי האומה בהם: דוד  בן גוריון, לוי אשכול, זאב ז'בוטינסקי, משה שרת, יגאל אלון, מנחם בגין, יצחק רבין ושמעון פרס זכרם לברכה. מהעירייה נמסר כי שינוי שם השכונה אינו כרוך בביצוע פעולות עדכון כלשהן על ידי התושבים וכי הדבר מתבצע באופן רשמי על ידי הגופים הרלוונטיים.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.