נפטר בגיל 46 עקב טיפול רפואי רשלני

נפטר בגיל 46 עקב טיפול רפואי רשלני

אלמנת חולה שהתמוטט ומת במרפאה תובעת את קופ"ח בגין רשלנות רפואית

תושב הצפון נפטר בזמן שהמתין לבדיקה במרפאה ∙ עוד קודם לכן פנה לרופא המשפחה בכפרו עקב כאבים בחזה – והאבחנה הייתה אלרגיה ∙ חוות דעת מומחה: "הטיפולים הרפואיים שניתנו למנוח בכפרו לא תאמו את הסטנדרט הרפואי המקובל"     

במאי 2019 הגיע תושב הצפון, בן 46 למרפאת קופת חולים בכפרו, עקב כאבים בחזה, קוצר נשימה ושיעול. רופא המשפחה שאליו פנה לא ביצע א.ק.ג., אלא קבע שמדובר באלרגיה והמליץ על שתייה בכמות מספקת ועל תרופה נגד אלרגיה.

המנוח, שסבל מסוכרת עם נוירופתיה וממחלת לב איסכמית, החליט להגיע בכוחות עצמו למרפאה. במרפאה זו הוא היה אמור לעבור בכל מקרה באותו יום בדיקה שנקבעה מראש בשל חשד למחלת כלי דם היקפית. המנוח הספיק להתלונן בפני הצוות על כאבים בחזה, אך עוד לפני שטופל – התמוטט.

ניסיונות החייאה שנמשכו למעלה מ-50 דקות וכללו, בין היתר, 7 מכות חשמל, נכשלו. גם ניידת טיפול נמרץ שהוזעקה למקום לא הצליחה להציל את חייו.

התביעה בשם האלמנה והעיזבון, הוגשה השבוע לביהמ"ש השלום בקריות באמצעות משרדו של עו"ד איאד מטאנס, שלדבריו "… התנהלות רפואית נכונה ולפי הסטנדרט המקובל היה בה כדי לאבחן את מצוקתו הלבבית של המנוח בזמן ולספק לו טיפול מתאים שהיה בו, בסבירות גבוה, כדי למנוע את פטירתו המצערת בטרם עת …".

עוד הוסיף עו"ד מטאנס, כי מותו הפתאומי של המנוח, הותיר את האלמנה דואבת וכואבת עם קושי של ממש לעכל את האובדן "כבעל אוהב ומסור, הקדיש המנוח לאלמנתו את מלוא זמנו הפנוי, דאג לפרנסת המשפחה וליתר צרכיה, בין אם ניתנים הם לכימות מספרי וכספי ובין אם לאו".

על-מנת להוכיח טענת הרשלנות, צירף עו"ד מטאנס לתביעה חוות דעת רפואית מאת ד"ר דב גביש – רופא פנימאי בכיר מאז 1984, מרצה בכיר לרפואה פנימית באוניברסיטת תל אביב מאז 1992 ומנהל יחידת מחקר קרדיווסקולרי מכון הלב בבית החולים "וולפסון".

"אין ספק שלא הובאו בחשבון תלונות המנוח ועברו הרפואי על-ידי הרופא", נכתב בחוות הדעת לגבי הטיפול במנוח במרפאה . כמו כן הדגיש ד"ר גביש, כי במצב שכזה טיפול חייב לכלול בדיקת א.ק.ג., מתן חמצן, בדיקת אנזימים ופינוי מהיר לבית חולים באמבולנס. על-פי חוות דעת המומחה, גם עם הסוכרת, הנוירופתיה ומחלת הלב מהן סבל המנוח, הוא צפוי היה לחיות עוד 25 שנים, לפחות, אלמלא הרשלנות הרפואית.

הפיצוי שאותו תובעת האלמנה הוא בגין נזקים מיוחדים וכן נזקים כלליים. הנזק המיוחד כולל הוצאות קבורה, הוצאות משפטיות, הפסדי הכנסה והוצאות בגין הטיפולים הרפואיים לרבות הנפשיים שאותם נאלצה לעבור עקב המוות בטרם עת של בעלה.

הנזק הכללי מורכב מהוצאות בגין טיפולים רפואיים עתידיים, הפסדי תמיכה ושכר בשנים האבודות, הכאב והסבל והקיצור בתוחלת חייו, כן נזקים נוספים אותם יציג עוה"ד מטאנס במהלך המשפט. מי שיקבע את גובה הסכום הוא בית המשפט שידון בתביעה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.