ציון לשבח לתלמידי אליאנס אשר בנו מודל רכב המבוסס על אנרגיה סולארית

באדיבות חט״ב אליאנס
באדיבות חט״ב אליאנס

בתחרות הארצית שיזם הפיקוח על הוראת המדע והטכנולוגיה בשיתוף עם מכון וייצמן, משרד האנרגיה, מרכז המורים הארצי ואוניברסיטת תל אביב, זכתה עבודתם של תלמידי חטיבת הביניים "אליאנס" בציון לשבח ארצי. זאת, לאחר שהנבחרת מאליאנס הצטיינה בארבעה שלבים של התחרות ובהאקתון תוצרים ונבחרה לייצג את מחוז חיפה.

נבחרת התלמידים הציגה תכנון הנדסי של רכב העתיד, אשר מתבסס על תחבורה נקייה לפי עקרונות של התייעלות באנרגיה ואנרגיה מתחדשת. מטרת המודל הייתה ליצור תחבורה שתביא להקטנת פליטות גזי חממה לאטמוספירה ותתרום להקטנת התחממות כדור הארץ. בנבחרת הייחודית לקחו חלק תלמידים מכיתה ט'- ליאון שטיינפר ודורון מזרחי ותלמידים מכיתה ז'- ניר שהינו וויקטוריה לסימצ'ב. את הנבחרת הובילה המורה רנא אבו נאסר.

בשלב הראשון נבנתה מכונית אשר נוסעת באמצעות מערכת סולארית שקולטת את קרני האור, נאגרת וממירה אותה לאנרגית תנועה.
בשלב השני, בנו התלמידים דגם של מכונית סולארית הניזונה ממקור מתח קבוע כמו תחנת דלק, שבה היא נטענת בחשמל סולארי.
אחד מתלמידי הנבחרת מתאר: “תחנת הדלק היא בעצם מערכת סולארית קטנה שאוגרת את החשמל במצברים ייעודיים שלאחר מכן יטעינו את המכונית הסולארית בחשמל סולארי ירוק ונקי. גם רעיון זה דרש שיפור משום שתכנון של מכונית סולארית וגם כזאת הנטענת מתחנת כוח סולארית ובפרט שתחנות טעינה שכאלו, עדיין לא קיימות והן בגדר חלום רחוק". בשלב ההאקתון פיתחו את הרעיון והחליטו להתמקד במערכת הסולארית.

לקראת השלב הרביעי, שיפרו התלמידים את קליטת האנרגיה, בכך שצבעו את המכונית הסולארית בצבע כחול כהה, המסייע ביכולת הקליטה המיטבית של אור שמש וניצלו באופן מיטבי את שטח הפנים של המכונית מה שזיכה אותם ב "ציון לשבח".

רם שמואלי, מנהל שש שנתי אליאנס- כל ישראל חברים: "כאשר תחבורת העתיד, שמדברת עם אתגרי ההתחממות הגלובלית, פוגשת את נוער אליאנס, נולדים רעיונות גדולים. גאה בנוער שלנו ובצוות אשר מלווה, שלוקחים אחריות לעתיד טוב".

ממינהל החינוך בעיריית חיפה נמסר: "היוזמה והיצירתיות של תלמידי אליאנס, אשר עשו שימוש בידע ומיומנויות מדעיות וטכנולוגיות על מנת לתת מענה לצרכים חברתיים וסביבתיים, בהחלט ראויה לציון לשבח ברמה הארצית".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.