תלמידי חטיבת הביניים "רעות לאמנויות" נבחרו להציג פרויקט חקר מדעי בנושא הפחתת ריכוז אמוניה

בכנס הארצי "מדע וטכנולוגיה בראי שינוי האקלים" שהתקיים בשבוע שעבר, הציגו תלמידי כיתה ט' מ"רעות לאמנויות" עבודת חקר מדעי אשר בוחנת כיצד מסת אצות משפיעה על ריכוז האמוניה במי ים

האוקיינוסים והימים מכסים כ- 72 אחוז מפני כדור הארץ, ומסתתרים בהם מערכות אקולוגיות עצומות המספקות לבני האדם, בין היתר, מזון וחמצן. הבסיס למערכות הימיות כולל פיטופלנקטונים ומיקרו אצות – אשר עמדו במוקד מחקר מדעי שביצעו שני תלמידי כיתות ט' בבית הספר לאומנויות.

מחקרם המעמיק של התלמידים – יסמין פבלוב ואברהם ורשאי – זכה להתעניינות נרחבת במסגרת כנס ארצי שיזם אגף המדעים במשרד החינוך, בו הוצגו מחקרים חדשניים בקרב תלמידי חטיבות הביניים בארץ. עבודת המחקר בוצעה כחלק מלימודי הביולוגיה בבית הספר, בהנחייתה של המורה ליאורה שרמן.

שאלת המחקר המרכזית שאותה ביקשו התלמידים לבחון היא, האם האצות שמתקיימות בסביבה ימית יכולות לסייע בהורדת ריכוז האמוניה במי הים, ובכך- להפחית את הנזק הסביבתי. המחקר בוצע על ידי התלמידים במעבדה של הפקולטה למדעי הים במרכז האקדמי רופין. ממצאי המחקר הראו כי ככל שמסת האצות במי הים עולה, כך ריכוז האמוניה בהם יורד. כמו כן, ככל שעולה זמן החשיפה של האצות לאמוניה במי הים – ריכוזה של האמוניה במי הים יורד. המשמעות המרכזית של ממצאי המחקר הלכה למעשה, היא שלאצות יש יתרון משמעותי כמסנן ביולוגי המפחית ריכוז אמוניה במקורות מים, ללא צורך בהוספת כימיקלים.

מינהל החינוך שיבח את תלמידי המדעים בחטיבת הביניים רעות לאמנויות וציין כי הזמנתם להציג את ממצאי מחקרם במסגרת כנס מדעי- טכנולוגי ארצי משקפת את השילוב המופלא שמתקיים בחטיבה בין לימודי המדעים ללימודי האמנויות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.