סתיו בוואדיות חיפה: תושבים מובילים בהתנדבות סיורים בטבע החיפאי

וודאיות חיפה
קרדיט: עודד ארזי

חוגגים את הטבע החיפאי: תושבים מובילים בהתנדבות סיורים במהלך חודש אוקטובר

במסגרת מיזם ״סתיו בואדיות חיפה״, תושבים חיפאים יובילו בהתנדבות טיולים בואדיות ובנחלים בטבע שסובב את שכונות הכרמל, במהלך סופי השבוע של חודש אוקטובר.

עיריית חיפה חוברת לקבוצת הפייסבוק ״בשבילי רק (ב)חיפה״, שמובילה טיולים וסיורים בטבע העירוני של חיפה, ומזמינה את תושבי העיר לצאת לסיורים בטבע במהלך סופי השבוע של חודש אוקטובר, כחלק ממיזם "סתיו בואדיות חיפה".

במסגרת המיזם, המתקיים בפעם הרביעית בשיתוף החברה להגנת הטבע ועמותת "ירוק בלב", יצאו תשעה סיורים לנחלים ולואדיות העיר. הסיורים יתקיימו החל מהשעה 09:30 בימי שישי ושבת:

יום שבת 1.10 – ואדי בן דור ויער רמת אלון
יום שישי 7.10 – נחל שיח
יום שבת 8.10 – גבעת העיזים ונחל עמירם
יום שישי 14.10 – דרך הדורות, פארק הכרמל
יום שבת 15.10 – שביל הטרסות, רמת גולדה
יום שישי 21.10 – נחל לוטם
יום שבת 22.10 – ואדי אבן
יום שישי 28.10 – נחל ורדיה
יום שבת 29.10 – סטלה מאריס

ההשתתפות בסיורים הינה חופשית, אך מותנית ברישום מראש.

יש לציין שמובילי הסיור אינם מדריכי טיול מוסמכים והם פועלים בהתנדבות למען הקהילה. האחריות המלאה היא על המטיילים לוודא את דרגת קושי המסלול, תוואי המסלול, להביא ציוד מתאים ולהפעיל את שיקול דעתם בעת ההליכה. מומלץ להגיע לכל הסיורים עם כובע ונעליים סגורות ולהצטייד בשתייה.

טלי גולדשטיין, מנהלת אגף חברה וקהילה בעיריית חיפה: ״חיפה היא עיר הטובלת בטבע עשיר ומגוון ברצף הייחודי שבין ההר, הואדיות והים. ערכי הטבע והנוף הם חלק בלתי נפרד מהזהות החיפאית של העיר ותושביה ועל כן, אנו רואים חשיבות רבה לקידום המודעות והנוכחות העירונית והאזרחית במרחבים אלו. שיתוף הפעולה עם פעילי וארגוני הסביבה נובע מהצורך להוביל מהלך משותף של אחריות ומודעות וכמובן, מאפשר לתושבים ליהנות מהנכס החיפאי הנפלא הזה.

ענבל חן ברגב, מנהלת קהילת "בשבילי רק (ב)חיפה" המחברת טבע וקהילה: ״זהו מיזם ייחודי של תושבי חיפה המובילים סיורים בהתנדבות בואדיות ונחלי חיפה. מטרתו של המיזם להעלות את מודעות הציבור בצורך לשמירה על הטבע, המרחבים הציבוריים והירוקים מפני בנייה מסיבית ומפגעים בלתי הפיכים. מחובתנו האישית והקולקטיבית לשמור על הריאות הירוקות, הנחלים והשמורות שבמרחב חיפה למען הדורות הבאים״.

פירוט מלא של מסלולי הסיורים ואפשרות רישום באתר עיריית חיפה:
https://bit.ly/3ByhRpL

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.