"האופן בו התנהלתם במקרה זה מבליט את המרכיבים האנושיים הקיימים בתפקידכם, שמטרתו, בראש ובראשונה, היא להעניק שירות לתושבי העיר"

קרדיט צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

כך אמרה היום (רביעי, 28.9) ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, במהלך מפגש מרגש, שנערך בבניין העירייה בין אביטל ניצן, תושבת העיר ועיוורת מלידה, אשר נחבלה בראשה לפני מספר שבועות במהלך טיול ברחוב, לבין אמיר סוסאן ואליאס סליבא – פקחי אגף האכיפה של עיריית חיפה, אשר נחלצו לעזרתה וסייעו לה בעת במקרה.

לפני מספר שבועות טיילה אביטל ניצן, בעזרתו של נלסון, כלב הנחייה שבבעלותה, ברחובות שכונת נווה שאנן, כאשר לפתע נתקלה בזרועות פלדה, שנפרשו על-ידי משאית מנוף, שעמדה בסמוך למדרכה. כתוצאה מהפגיעה נחבלה אביטל באופן קשה בפניה, אשר החלו מייד לדמם.

פקח עיריית חיפה, אמיר סוסאן, אשר היה באותה עת במהלך פעילות אכיפה שגרתית במקום, ראה את שקרה ומייד נחלץ לעזרתה של אביטל, תוך שהוא מסייע לה לשטוף את פניה ומסביר לה את אשר קרה.

לאחר שבתחילה סירבה ניצן לבקשתו של סוסאן להתפנות לבית החולים, בטענה כי היא מעדיפה להגיע לביתה, דאג סוסאן לאדם אשר ילווה אותה לביתה. עם הגעתה לביתה נבדקה ניצן על-ידי צוות מד"א, אשר קבע, כי בשל הפגיעה בראשה, עליה לעבור סדרת בדיקות בבית-החולים.

בשלב זה קרא סוסאן לחברו לעבודה, אליאס סליבא, לעזרה וזה ליווה את ניצן לבית החולים, ואף שהה עמה למשך כל זמן הבדיקות, שארכו מספר שעות. עם סיומן, סייע סליבא לניצן לשוב לביתה, תוך שהוא מבטיח לה, כי ימשיך להיות עמה בקשר בתקופה הקרובה, על מנת לדרוש בשלומה.

לאחר המקרה, שלחה ניצן מייל לראש עיריית חיפה, בו פירטה את פרטי המקרה וביקשה ממנה, על אף המאמץ הפיזי והרגשי הנדרש ממנה, להגיע לבניין העירייה ולהודות באופן אישי לשני הפקחים, אשר סייעו לה.

בפגישתם היום, בה נכחו גם אחותה של אביטל, נעמי, עיוורת גם היא ומנהליהם של אמיר ואליאס – אילן חודדה, מנהל אגף האכיפה בעיריית חיפה וסגניתו, ריטה סאסי, ציינה ניצן בפני ראש העיר ושאר הנוכחים, כי אלמלא היחס והליווי האישי, לו זכתה מצד הפקחים, לא הייתה הולכת לבית החולים, מחשש שלא תוכל להסתדר בעצמה.

ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, הודתה לפקחים על התנהלותם והביעה בפניהם את הערכתה הרבה לאופן בו פעלו, תוך שהיא מציינת כי תמשיך לפעול לפינוי המדרכות ממכוניות וממכשולים נוספים, למען בטיחותם של הולכי הרגל ואנשים עם מוגבלויות. מנהל אגף האכיפה, אילן חודדה, הוסיף כי: "התנהלות הפקחים מהווה דוגמא ומופת למדיניות אותה חרת אגף האכיפה על דגלו, למתן סיוע לתושבי העיר, בכל שעות היממה וככל שיידרש".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.