לאור הצורך בשיקום מקיף: אומ"ץ קוראת לגבש תקציב מדינה חדש

יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד
יו״ר אומ״ץ פליצה פנחס פלד

התנועה פנתה לנתניהו וסמוטריץ' בדרישה לשינוי מקיף של תקציב 2024 יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד: "מדינת ישראל זקוקה לשיקום גורף בנוסח תוכנית מרשל"

ה-7/10 טלטל את ישראל באופן דרמטי, בכל ההיבטים. על-מנת לשקם את המדינה נדרשת תוכנית מקיפה, ולשם כך חובה להקדיש תקציבים למשימה עליונה זו. על רקע זה קוראים אנשי אומ"ץ – יו"ר התנועה פנחס פליצ'ה פלד ונציגיה בכנסת עו"ד מוטי שנאבל ומר שלמה קלדרון – לראש הממשלה נתניהו ולשר האוצר סמוטריץ' לשנות מיד את יעדי התקציב.

"ישובים נהרסו, תושבים נאלצו למצוא מקלט בישובים אחרים, מקומות עבודה רבים לא קיימים, נהרסה חקלאות לתפארת", מפרטים ראשי התנועה, פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא, את הרקע לפנייה. "מדינת ישראל ותושביה חוו אירוע טראומתי אשר משנה סדרי בראשית", הדגיש פליצ'ה פלד, והזכיר את הרצח של מאות האזרחים, את נפילתם בקרב של מאות חיילים ואת החטופים הרבים שעדיין נמצאים בעזה. "אירועים אלה מחייבים תוכנית כלכלית גורפת ומקיפה".

לדעת תנועת אומ"ץ, שיקום נפשי, כלכלי וביטחוני מחייב מאמץ כולל בנוסח תוכנית מרשל – היוזמה שאפשרה את הבראתה של אירופה לאחר מלחמת העולם ה-II תוך השקעות עתק במשך 4 שנים. "על מדינת ישראל להיערך בהתאם. הדבר צריך לקבל את ביטויו בשינוי יעדי התקציב".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.