קבלן שיפוצים או שיפוצניק?

קבלן שיפוצים בראשון לציון

אתם עומדים לפני שיפוץ הבית והגעתם לשלב של בחירת איש מקצוע,  ואתם שואלים את עצמכם, שיפוצניק או קבלן שיפוצים? והאם יש הבדל בניהם. אכן יש הבדל וחשוב לבדוק מול מי אתם עובדים. קבלן שיפוצים

קבלן שיפוצים חייב להיות רשום בפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים תחת סיווג מס' 131, בעוד ששיפוצניק לא מחויב. קבלן שיפוצים יעסוק בעבודות נרחבות ובעלות גדולה יותר בעוד ששיפוצניק יעסוק בעבודות קטנות יותר כגון שיפוץ אמבטיה או צביעה של בית. קבלן שיפוצים לרוב אחראי על העבודה ומנהל צוות עובדים ולא תמיד הוא יהיה נוכח בשיפוץ.

לעומת זאת, שיפוצניק מבצע את עבודות השיפוץ בפועל בשטח עם הצוות שלו או בעצמו. הבחירה של איש מקצוע תתחיל בהמלצות שתקבלו על השיפוצניק ,כך שאם שמעתם עליו המלצות חמות, אתם יכולים להיות כמעט בטוחים שהעבודה תתבצע בצורה הטובה ביותר.

אז כיצד לבחור בין קבלן שיפוצים לשיפוצניק?

הבחירה של שיפוצניק או קבלן שיפוצים תלויה רבות בהיקף השיפוץ שאתם רוצים  לעשות אם מדובר בשיפוץ נרחב של הבית ההמלצה היא לפנות לשירותיו של קבלן שיפוצים, לרוב העבודה תכלול עבודת תשתית, הרחבת מבנה או שילוב עם עבודות חשמל ואינסטלציה.  אם מדובר בשיפוץ נקודתי ההמלצה היא לבחור שיפוצניק.

מתכננים שיפוץ בבית? כדאי לכם לקרוא את זה

לא פעם אנו שומעים של שיפוצניק שהתחיל עבודה ולא חזר, ולכן כדי לחסוך לכם עוגמת נפש חשוב להכין הסכם הכולל את כל מה שצריך על מנת להבטיח כי השיפוץ יסתיים על הצד הטוב ביותר עבורכם.

המדריך המלא למשפץ הבית

חיפוש אחר קבלן שיפוצים לשם שיפוץ דירה יתחיל אצל חברים או משפחה ששיפצו לאחרונה או חיפשו באינטרנט. באתר תוכלו לשטוף את העיניים בתמונות של לפני ואחרי, לקרוא המלצות על הקבלן ועוד. אך חשוב לבקש לראות עבודות שעשה ולשוחח עם הלקוחות שלו. 

חוזה עבודה מסודר

חוזה עבודה יבטיח לכם שגם במקרה שהקבלן לא עמד בכל מה שביקשתם תוכלו להסתמך על מה שכתוב ולא על מילה מול מילה. לכן חוזה העבודה חייב להכיל את כל הפרטים. מה כוללת העבודה, זמנים, חומרים ועוד, הקפידו שהכל יהיה מפורט בפירוט מירבי. צרפו לחוזה הנספחים הבאים: פירוט העבודות, מפרט טכני, כתב כמויות, ותכניות עבודה לביצוע. בהתאם לעבודה יש לכלול את הנספחים, והם צריכים להיחתם על ידי כל הצדדים. קחו בחשבון שמה שלא יופיע בחוזה או בנספחים תצטרכו לשלם תוספת מה שלא יופיע בכתב הכמויות יחויב כעבודה נוספת ולכן האינטרס שלכם הוא להקפיד על פירוט מירבי.

 לוח זמנים

לוחות זמנים זה לא רק להגיע לתאריך הסיום ולגלות שהבית לא מוכן בהתאם למה שקבעתם מראש, חשוב לעקוב אחר ההתקדמות ולראות שאכן הכל פועל לפי התוכנית שנקבעה מראש וזאת על מנת למנוע עוגמת נפש בתאריך שנקבע לסיום השיפוץ. בנוסף אם הזמנתם מטבח וודאו שהוא יגיע בזמן, תמיד כדאי לקחת מרווח זמן של עיכוב.

תמורה וחלוקת התשלומים 

ידוע כי נהוג לשלם על העבודה בחלקים, עם תחילת העבודה לשלם סכום ראשוני ובהתאם לשלבי ההתקדמות יהיו התשלומים הבאים עד לסיום העבודה. חשוב לבנות בחוזה מפרט תשלומים בהתאם להתקדמות, השאירו לתשלום האחרון סכום נכבד. התשלום על החומרים אתם תשלמו והקפידו לבדוק שחומרי העבודה הבסיסים והציוד הנדרש הקבלן יספק.  

במועד המסירה קבעו שייערך פרוטוקול ובו יירשמו התיקונים הנדרשים ומועד סיום התיקונים, ורק לאחריו תשלמו את התשלום האחרון. ככל שהסכום יהיה יותר גדול, כך גדל הסיכוי שהקבלן ירצה לסיים את עבודתו.  

שינויים במהלך העבודות

החלטתם לשנות משהו בשיפוץ או לגרוע משהו בשיפוץ יידעו את הקבלן על זה. למעשה כדאי לעדכן את הקבלן בכל שינוי מהתוכנית המקורית ולעדכן בכתב. חשוב להסדיר בחוזה כי במידה שהשינוי מצריך תמורה נוספת – היא תשולם לקבלן על פי מחירי הבסיס שנקבעו בכתב כמויות.

ביטוח ואחריות 

הקבלן אמנם אחראי על כל נזק שייגרם אבל חשוב להבטיח כי לקבלן יש את הביטוחים המתאימים, כדאי לבדוק על ידי סוכן ביטוח אילו ביטוחים חשוב שיהיו למשל ביטוח מבנה, ביטוח צד שלישי ועוד. צרפו את העתק הביטוח לחוזה שלכם.

בדקו אם הקבלן רשום בפנקס כקבלן שיפוצים מורשה, והאם הדירוג שלו מתאים לעבודה שהתחייב לבצע.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.