תיכון חוגים יוביל מודל ייחודי בארץ המעניק לתלמידים מיומנויות להצלחה בעולם התעסוקה המשתנה

תיכון חוגים יוביל מודל ייחודי בארץ המעניק לתלמידים מיומנויות להצלחה בעולם התעסוקה המשתנה
קרדיט צילום בית ספר חוגים

עולם העבודה המשתנה מעסיק את מוסדות האקדמיה ואת הארגונים העסקיים מזה זמן רב. מחקרים רבים שפורסמו בשנים האחרונות עוסקים במיומנויות הנדרשות לתלמידים על מנת להתאים את עצמם לדרישות המשתנות של עולם התעסוקה. כניסת הבינה המלאכותית העלתה לדרגה נוספת את מהירות השינויים הצפויים.

תיכון "חוגים" בחיפה החל לבחון בשנה האחרונה מהם השינויים הנדרשים במסגרת בית הספר על מנת להקנות לתלמידים את המיומנויות הנדרשות לעולם הקריירה העתידי. בשיתוף עם חברת EQ. EL, החלה הטמעת מודל "חמש היבשות" אשר מקנה למורים את הכלים הנדרשים להכוונת התלמידים למציאות המשתנה. בעקבות הצלחת המודל, בשנת הלימודים הבאה- ישמש תיכון "חוגים" כבית ספר מדגים, אליו יגיעו אנשי חינוך מכל רחבי הארץ כדי ללמוד את המודל.

מודל "חמש היבשות" מכשיר את המורים במסגרת החינוכית לנווט בעולם של אי ודאות אל עתיד שלמעשה לא ניתן לחיזוי, מאחר והוא מושפע מטכנולוגיות מתחדשות (כמו הבינה המלאכותית) ומאירועים בלתי צפויים (כמו מגפת הקורונה). במסגרת המודל, רוכשים המורים מיומנויות בחמישה מישורים, אותם הם מנחילים לתלמידים.

המיומנות הראשונה מוגדרת כ"יבשת דפוסי החשיבה"- המעודדת יציאה מאזור הנוחות ומפתחת יכולת להבין שכשלון הוא חלק מתהליך ההצלחה. המיומנות השנייה נמצאת ב"יבשת האמנדסים" והיא מעודדת פיתוח יצירתיות ואינטואיציה לצד חשיבה אנליטית. המיומנות השלישית נמצאת ביבשת ה- EQ אשר שמה דגש על ניהול רגשות. היבשת הרביעית היא "יבשת הקיימות" המלמדת פיתוח יכולת למידה במצבים דינמיים תוך שמירה על הרווחה האישית, והיבשת החמישית, יבשת ה- I-21 עוסקת ביכולת השפעה במעגלים שונים- האישי, המשפחתי, הבית- ספרי, הארצי ואף העולמי.

מודל "חמש היבשות" נוסה בהצלחה רבה בארגונים גלובליים בעולם, והוא פותח בישראל על ידי מומחים שונים וביניהם פרופ' משולם, לשעבר ראש תכנית MBA בטכניון וד"ר ניבה דולב, מומחית עולמית לאינטיליגנציה רגשית. בשנה האחרונה ייושם לראשונה המודל בארגוני חינוך- בבית ספר "חוגים", ובשנת הלימודים הבאה בית הספר ישמש כבית ספר מוביל למידה.

ממינהל החינוך נמסר: "בשנת הלימודים הקרובה מינהל החינוך ישים דגש על תכניות חינוך רלוונטיות, המקדמות את התפיסה כי בית הספר אינו מקור להקניית ידע בלבד אלא מסגרת המעניקה לתלמיד מיומנויות ללמידה לאורך החיים. כחלק מתפיסה זו, מודל "חמש היבשות" מאפשר למידה מרתקת ואינטראקטיבית תוך שימת דגש על פיתוח כושר הסתגלות למצבים משתנים. למידה זו תאפשר את הגמישות המחשבתית הנדרשת כדי לענות על צרכי עולם העבודה המשתנה".

מילנה מירון, מנהלת בית ספר חוגים: "מודל חמש היבשות השפיע על התפיסה הבית- ספרית, כך שתכנית הלימודים תתבסס על המיומנויות החדשות ולא רק על הקניית ידע. המודעות הרגשית היא משמעותית ביותר לצד ההצלחה המקצועית, ובהתאם לתפיסה זו אנו מחנכים את תלמידינו".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.