שאלה קשה באיזה צבע מומלץ ל צבוע קירות של בתי אבות? דיון מיוחד בשאלה יחשוף תובנות רבות

בית אבות עם קירות כתומים או אדומים? בבית האבות הספרדי בחיפה יתקיים יום עיון בנושא : "עיצוב משנה חיים" – על תכנון הסביבה הפיזית של זקנים דמנטיים *  בהשתתפות: פרופ' חביב צ'אדהורי ממובילי האדריכלים בעולם בתחום

 

 

כיצד משפיעה הסביבה הפיזית על דיירים עם דמנציה המתגוררים במסגרת מוסדית (בית אבות )? האם יכולה בכלל הסביבה הפיזית להשפיע על דייר דמנטי? קירות צבועים באדום או כתום? חלקים או מחוספסים? שטופי אור או דווקא מוצלים קצת? חללים מרווחים או דווקא אינטימיים?

ביום עיון מיוחד שיתקיים בבית האבות הספרדי בחיפה (4 בנובמבר ) ישתתף פרופ' חביב צ'אדהורי, מאוניברסיטת סיימון-פרייזר בוונקובר, קנדה, ממובילי האדריכלים בעולם בתחום תכנון הסביבה הפיזית למגורי זקנים דמנטיים.

ביום העיון  תחת הכותרת: "עיצוב משנה חיים" , יישא האורח מוונקובר הרצאה על חשיבותה של הסביבה הפיזית לזקנים דמנטיים המתגוררים במסגרת מוסדית.

בשנים האחרונות מצטברים ממצאים ועדויות המצביעים  על החשיבות הרבה שיש לסביבה הפיזית בשיפור איכות החיים של זקנים עם דמנציה. הנושא קיבל משנה תוקף לאור העלייה העקבית בתחלואת הדמנציה בגיל הזקנה. מסקירת ספרות נרחבת בתחום זה עולה, כי סביבה פיזית המטופחת בהתאמה לצרכי הדיירים והצוות, תורמת הן לדיירים והן לצוות המטפל, משפרת יכולת תפקודית, מאפשרת גירוי חושי והתמצאות במרחב, מקנה בטיחות וביטחון, מעודדת אינטראקציה חברתית, ואף מסייעת בשיפור השליטה עצמית ובהתנהגות.

ביום העיון  יטלו המשתתפים  חלק  בפעילות אינטראקטיביות, במסגרתן יתקיימו, בין היתר, סיורי "בית-פתוח" במתכונת "בתים מבפנים" בהדרכת  עובדים ואנשי-צוות, אשר יספרו את סיפורם האישי הקשור למקום. הכנס מתקיים במסגרת המיזם האוניברסיטאי למחקר וללמידה, המשותף לבית האבות הספרדי ולאוניברסיטת חיפה, יוזמי הכנס ומארגניו, ד"ר יהודית ראובני מהחוג לגרונטולוגיה באוניברסיטת חיפה, וירון רז  מנכ"ל בית האבות הספרדי, מציינים כי יום העיון יעניק הזדמנות להיחשף לפרספקטיבות חדשות ובלתי שגרתיות, ללמוד מהעובדים ובה בעת להעצים אותם.

יום העיון יסוכם סביב שולחנות עגולים, בהובלתם של ארכיטקטים מומחים בתחום ושל בכירי מעצבי המדיניות ומקבלי ההחלטות בתחום הזיקנה בישראל  ובהם: פרופ' יצחק בריק, ראש האגודה הישראלית לגרונטולוגיה, ד"ר אירית לקסר, ראש האגף לגריאטריה במשרד הבריאות, עוזי קרן המזכיר בדימוס של ועדת הפרויקטים במשרד הבריאות ועוד. 

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.