קורס בנושא טיפול פליטיבי בחולים אונקולוגיים

איכות חיים משופרת לחולים אונקולוגיים הסתיימה השתלמות מקיפה שערכה כללית בחיפה וג"מ לאחיות בנושא טיפול פליאטיבי בגישה משולבת בחולים אונקולוגיים
סיום קורס השתלמות לאחיות בנושא טיפול פליאטיבי בחולים אונקולוגים
רצ"ב צילום: דוברות כללית

במטרה לתת בידי אחיות כללית ידע וכלים ליישום טיפול מקל (פליאטיבי) ומשפר איכות חיים של חולים אונקולוגיים, ערכה כללית בחיפה קורס השתלמות מקיף בו לקחו חלק 19 אחיות מרחבי הארץ, מרביתן ממרפאות כללית במחוז ובהוספיס בית ומבי"ח כרמל.

מדובר בקורס אינטנסיבי ופורץ דרך שנערך במרכז רפואי לין וכלל 108 שעות לימוד והתנסות, לאורך 8 חודשים.

הקורס גובש ונוהל על ידי פרופ' ערן בן אריה – מנהל מערך הרפואה המשולבת של כללית במכון האונקולוגי בלין, יחד עם בלה שולמן – מנהלת סיעוד במנהלת קריות בכללית ויהודית טפירו, מנהלת סיעוד מכון אונקולוגי במרכז הרפואי זבולון, שאף ריכזה את הקורס. סייעה בארגונו מירי בלאופלד – רכזת פיתוח מקצועי בסיעוד של כללית במחוז חיפה וג"מ.

במהלך הקורס הרצו מיטב המרצות והמרצים בתחומי האונקולוגיה האינטגרטיבית והטיפול הפליאטיבי מהקהילה ומבתי חולים מהארץ, במטרה להקנות למשתתפות

ידע ומיומנויות לבוגרות כיצד ליישם גישת טיפול אינגרטיבית במטרה להקל על סבלם של מטופלים בכימותרפיה ומחלות מתקדמות ולשפר את איכות חייהם, בדגש על רצף בין גורמי הטיפול השונים.

במפגש האחרון שכלל טקס הסיום, הגיעו כדי לברך מי שליוו ותמכו בתוכנית הייחודית לאורך כל הדרך: ליל פרלמן– האחות הראשית של כללית בארץ, אהובה טל – מנהלת הסיעוד בבי"ח כרמל ורות ברוך – מנהלת הסיעוד של כללית במחוז חיפה וג"מ שתמכה וליוותה את התוכנית לאורך כל הדרך.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.