לכל ילד מגיעה הזדמנות אמיתית

ילדים צופים במחשב ולומדים

בזכות העדה היהודית הספרדית – 22 ילדים עברו הכנה מושלמת לכיתה א'

תוכנית ייעודית לילדים ולהורים יושמה בהצלחה בשכונת חטיבת כרמלי ההכנה כללה מתן כלים בתחומי המחשבה, השפה והרגש   

המעבר מגן הילדים לכיתה א' הוא קפיצת מדרגה משמעותית לילדים, וגם להורים. עבור אוכלוסיות מוחלשות, זהו אתגר לא פשוט – ועל כן החליטה עמותת העדה היהודית הספרדית בחיפה להירתם למשימה, ולסייע לילדים ולהורים להגיע מוכנים לבית הספר.

את הפרויקט החשוב והמועיל יזמה יו"ר ועדת החינוך של העמותה, עו"ד בתיה חיימוב רומן. חברות הוועדה שפרה ענתבי ולימור דהן תרמו אף הן מזמנן וכישוריהן כדי לממש את הרעיון, ועוד שותפה ליישום הייתה מנהלת האגף לחינוך קדם יסודי בעיריית חיפה, אוה לוי.

האזור שנבחר לפרויקט היה שכונת חטיבת כרמלי ונווה פז. תוכנית ההכנה התקיימה במרכז הקהילתי "מרכז לילך", ולקחו בה חלק 22 ילדים ו-20 הורים. המשתתפים קיבלו כלים פרקטיים וחיוניים בתחומי המחשבה, המוטוריקה והשפה, כל זאת בסביבה שמעוררת סקרנות ורצון ללמוד עוד. כמו כן הושם דגש רב על פיתוח תחושת המסוגלות והעלאת הביטחון העצמי של הילדים. אצל ההורים המוקד היה יצירת מעורבות מול הצוות החינוכי ומול הילדים, על-מנת שיוכלו להיות חלק בלתי נפרד מהלמידה.

את התוכנית, שכללה 6 מפגשים, העבירו מטפלת רגשית, מרפאה בעיסוק, מדריכת הורים וסטודנטית לחינוך. בנוסף לשלל התועלות, הפעילות סיפקה לילדים גם הנאה רבה ובסיום סדרת המפגשים הם הודו בהתלהבות לנשות העדה היהודית הספרדית על ההזדמנות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.