תנועת אומ"ץ דורשת לעצור את כל המינויים בשירות הציבורי – "איננו רוצים שבכיר כזה או אחר יוחזק בגרון"

יו"ר התנועה, פנחס פליצ'ה פלד עם שר המשפטים גדעון סער. עיבוד תמונה הללי אורגינל

התפוצצות פרשת הריגול המשטרתי:

יו"ר התנועה פנחס פליצ'ה פלד דורש עוד: " פיטורים לאלתר של כל מי שמסר מידע כוזב לציבור בפרשה חמורה זו" בתנועה סבורים גם כי יש להעמיד לדין פלילי את כל האחראים להתנהלות השערורייתית במשטרת ישראל

"התעוררנו ליום כיפור ולפרשה שאמורה לזעזע את כל החרדים לדמוקרטיה ולחופש הפרט" – כך הגיבו ראשי תנועת אומ"ץ, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא, לפרסומים החדשים בפרשת הריגול של המשטרה. השניים לא מסתפקים בהבעת זעזוע אלא דורשים מראש הממשלה, נפתלי בנט, לפעול באופן מידי בנושא.

בין הצעדים המתחייבים לנוכח חומרת החשדות נגד משטרת ישראל וכתוצאה מהכרסום המתמשך באמון הציבור ברשויות החוק:

א. הקמת ועדת חקירה שבראשה יעמדו שופטים ומשפטנים מחו"ל – ועדה שתבחן את היקף החדירה לפרטיותם של אזרחים ואת מידת הפגיעה בדמוקרטיה הישראלית.

ב. עצירת כל המינויים בשירות הציבורי – "איננו רוצים שחלילה אדם בישראל בתפקיד בכיר כזה או אחר יוחזק בגרון", נימקו עו"ד מינא ופלד את הצורך בצעד זה.

ג. פיטורים לאלתר של כל מי שמסר מידע כוזב לציבור בפרשה חמורה זו.

ד. העמדה לדין פלילי של כל האחראים להתנהלות השערורייתית במשטרת ישראל.

"אסור לנו לשתוק", הבהיר פליצ'ה פלד. "שתילת התוכנות בטלפונים של אזרחים רבים, חלקם בעלי תפקידים בכירים, ואולי חלילה גם לחלק מהשרים, מתאימה למשטרים אפלים. אם לא נעצור, זה עלול לקרות לכל אחד מאיתנו". במכתב הבהול ששוגר לבנט וכן לשרי הממשלה האחרים ולחברי הכנסת, מציין פלד כי אמון הציבור ברשויות האכיפה חווה טלטלה קשה בשל חשיפת השימוש בתוכנת פגסוס של חברת NSO. כרסום האמון מהווה לא פחות מאשר פיגוע בדמוקרטיה – ועל כן נדרשת פעולה נחרצת ומקיפה.

בתנועת אומ"ץ הביעו תקווה כי קברניטי המדינה מבינים שזוהי הזדמנות אחרונה, וכי הם יפעלו באחריות ובנחישות להצלת הדמוקרטיה והחזרת הספינה למסלולה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.