האם נכסים של נספי שואה מנוהלים בניגוד לחוק?

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.
פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.

האם נכסים של נספי שואה מנוהלים בניגוד לחוק?

תנועת אומ"ץ דורשת לבחון את פרטי ההתקשרות עם החברה שמנהלת עבור האפוטרופוס הכללי כ-300 קרקעות של נספי שואה ∙ על-פי מידע שהגיע לתנועה, ההסכם היה אמור להסתיים ב-2019, ומאז לא נערך מכרז ∙ יו"ר אומ"ץ פליצ'ה פלד: "הדבר חמור כפליים כאשר מדובר באגף במשרד המשפטים, האמון על שמירת החוק"

תנועת אומ"ץ פנתה אל האפוטרופסה הכללית והכונסת הרשמית, עו"ד סיגל יעקובי, בתביעה כי תבחן לעומק את נושא ניהול הקרקעות של נספי השואה שעברו לרשות המדינה.

על-פי מידע שהגיע לתנועה, כ-300 קרקעות של נספי שואה מנוהלות ע"י חברה בשם "נכסי אריאל" ללא מכרז. החברה החלה לטפל בקרקעות יקרות הערך ב-1.1.2018, על בסיס הסכם התקשרות בינה לבין החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי השואה. תוקף הסכם זה היה שנה, עם אופציה להארכה בשנה נוספת, כלומר עד ה-31.12.2019.

ראשי אומ"ץ, היו"ר פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית שליד התנועה, עו"ד יצחק מינא, קוראים לעו"ד סיגל יעקובי לטפל בסוגיה בדחיפות, ולברר מדוע לא נערך מכרז חדש מאז ה-1.1.2020. "מן הראוי שגם ניהול הקרקעות הללו יתבצע באמצעות חברה שתיבחר במכרז כדין", מציינים פלד ומינא. "המשך ניהול הקרקעות ללא מכרז נוגד את המנהל התקין, ופוגע בזכות השוויון של חברות אחרות להתמודד על ניהול הקרקעות".

תנועת אומ"ץ מדגישה כי הדבר חמור כפליים מאחר שהאפוטרופוס הכללי הינו אגף במשרד המשפטים האמון על שמירת החוק.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.