תנועת אומ"ץ דורשת למנוע את מינויו של אריה דרעי לשר בממשלה הקרובה

פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.
פליצה פנחס פלד יור תנועת אומץ.

בתחילת השנה הורשע דרעי, על-פי הודאתו, בעבירות מס על-מנת שלא יוטל עליו קלון, הודיע יו"ר ש"ס כי הוא "עוזב את הזירה הציבורית" למרות זאת צפוי דרעי להתמנות לתפקיד שר בכיר יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, קורא ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לפסול את הפוליטיקאי המורשע מלכהן בממשלה

תיק פלילי 56231-12-21, מדינת ישראל נ' אריה דרעי, הסתיים בהרשעה ובהסדר טיעון. דרעי, שכבר נידון בעבר ל-3 שנות מאסר בגין קבלת שוחד, הודה כי ביצע עבירות מס. הוא הודיע כי יתפטר מחברותו בכנסת ויעזוב את הזירה הציבורית, ולנוכח התחייבותו זו קיבל בית המשפט את הסדר הטיעון ונמנע מלהטיל עליו עונש שכרוך בקלון.

חלפו 9 חודשים בלבד – ואריה דרעי מתנער מההתחייבות שלו. על-פי כל ההערכות הוא צפוי לכהן כשר בכיר בממשלת נתניהו הבאה, ואולי אף למלא את תפקיד שר האוצר. תנועת אומ"ץ, שחרטה על דגלה את המאבק בשחיתות השלטונית, פנתה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, על-מנת שיפסול את מועמדותו של דרעי לתפקיד שר.

יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, ויו"ר הוועדה הציבורית של התנועה, עו"ד יצחק מינא, בחרו לצטט בפנייתם לשופט עמית קטע מגזר הדין שניתן בעניינו של דרעי: "כל החושש מן הנאשם ומפגיעתו בקופה הציבורית ויטען כי קיימת בו מסוכנות – יוכל למצוא מנוח לחשש זה ולומר בוודאות כי הנאשם לא ייגע עוד בצרכי ציבור הכורכים בתוכם עיסוק כלכלי. וזאת בשל התרחקותו מהזירה הציבורית".

כמו כן ציין פליצ'ה פלד כי "אין ספק שלו היה דרעי ממשיך בעיסוקיו הציבוריים, היה על בית המשפט לגזור עליו קלון, שכן העבירה שבה הורשע – אין חולק כי היא נושאת עמה קלון". מאחר שגם ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית נתונה הסמכות לקבוע אם חל קלון על נבחר ציבור, מצפים בתנועת אומ"ץ כי השופט עמית יביע את דעתו בנושא.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.