רקטות שוגרו מסוריה ללא נפגעים

פוזיציה!
פוזיציה!

דובר צה"ל: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעות לפני מספר דקות, זוהו ארבעה שיגורים משטח סוריה לעבר שטח ישראל שיורטו על-ידי לוחמי כיפת ברזל. ככל הנראה, ללא נפילות בשטח ישראל.
סביב השעה 5 בבוקר הופעלו אזעקות בישובים נוה אטיב, נמרוד ומג'דל שמס. מערכת כיפת ברזל יירטה את השיגורים, לא אותרו נפילות בשטחנו. מוא"ז גולן נמצאת בקשר רציף עם גורמי הביטחון וההנחיות הן להמשך שגרה. נעדכן במידת הצורך. בברכת בוקר שקט, חיים רוקח
אלון בן דוד: ‏הרקטות שוגרו בידי כח איראני מאזור דמשק, כנראה בתגובה לתקיפה שארעה לאחרונה. בצה"ל לא מגיבים על הדיווחים על תקיפה בסוריה, אולם הלילה לא היתה כזאת. ישראל תתקשה לעבור בשתיקה על הירי הבוקר לחרמון.
כאן 11 – בשלב זה לא ידוע על תקיפה ישראלית בסוריה. גם הסורים לא ציינו מפורשות המילה "תקיפה". היה דיווח רשמי בסוריה על קולות נפץ באזור נמה"ת הבינ"ל של דמשק, וערוץ אל-ערביה דיווח כי ההערכה היא שכוח איראני שיגר 4 רקטות לגולן. הסיבה כרגע לא ברורה.
נזכיר: לפני שבוע בדיוק- במקביל לחיסול בהאא אבו אל-עטא בעזה- הותקף בדמשק ביתו של ראש הזרוע הצבאית של הג'יהאד, אכרם ע'גורי. בנו נהרג + שומר ראש. לא ידוע אם לג'יהאד יש יכולת עצמאית לשגר רקטות משטח דמשק לישראל בלי סיוע איראני, ואם הוא קשור בצורה כזו או אחרת.
ב-9.9 ביצעו האיראנים ושלוחיהם שיגורים כושלים מפאתי דמשק בכיוון ישראל – תגובה על תקיפה שיוחסה לישראל בבוכמאל הסורית השוכנת לגבול עיראק ב-10.5 מבצע "בית הקלפים"/"שח-מט" – כוח איראני שיגר 20 רקטות למוצבים בגולן: גראדים ורקטות פאג'ר – כיממה לאחר שסוכלה מתקפת רחפני תקיפה/רחפני נפץ של האיראנים משטח סוריה בכיוון ישראל.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.