תנועת אומ״ץ הקימה את האקדמיה ליושרה שלטונית

פליצ׳ה-פלד-יו״ר-תנועת-אומ״ץ. צילום אומ"ץ

תנועת אומ״ץ למנהל תקין השיקה לאחרונה את האקדמיה ליושרה שלטונית, פרויקט בו ישתלבו סטודנטים מאוניברסיטאות ומכללות בפרויקטים של התנועה הנלחמת שנים בשחיתות באמצעים שונים.

במסגרת לימודיהם, סטודנטים למשפטים ומנהל ציבורי יקבלו משימות ומיקרי בוחן אקטואליים בהדרכת מנחים, עורכי הדין של אומ״ץ והם יתבקשו לנתחם ולפעול לפתרונם בעזרת כלים להצפת שחיתויות, ופתרונות בעזרת מבקר המדינה, היועמ״ש, שרים, ראשי רשויות ועתירות לבתי הדין השונים.

יו"ר תנועת אומ"ץ, פליצ'ה פנחס פלד, מסר: ״חוסן לאומי של מדינה באשר היא, מושתת בראש ובראשונה על חוסן חברתי והקוד המוסרי שלה ומטרתה של האקדמיה של אומ״ץ להוות מגדלור המפיץ ערכים של יושרה בתוך ים השחיתות במדינה המאיים על קיומה ולהדריך ולהטמיע יושרה ציבורית״ . עוד הדגיש פלד כי האקדמיה באומ"ץ תפעל להפיץ ולהטמיע ערכים של טוהר מידות ומנהל תקין במגזר הציבורי ובראשה יעמוד ד"ר שמעון זילברשלג המשמש גם כיו"ר ועדת השלטון המקומי באומ"ץ והוסיף כי ״שיתוף הפעולה עם העולם האקדמי הוא נדבך חשוב בפעילות ה״אקדמיה של אומ״ץ״, וכבר בשנת הלימודים שנפתחה בימים אלו מיהרו לקפוץ על העגלה שלושה מוסדות אקדמיים: אוניברסיטת בר אילן, המכללה למנהל והמרכז האקדמי ברמת גן אשר ישלבו את תכני האקדמיה של אומ״ץ בתוכנית הלימודים״.

ד״ר זילברשלג, אשר יעמוד בראש האקדמיה ליושרה שלטונית אמר: ״אנו רואים בציבור הסטודנטים את דור העתיד במלחמה בשחיתות ויחד עם פקולטות למשפטים והחוגים למנהל ציבורי במוסדות האקדמיה השונים בארץ נספק לסטודנטים התנסות מעשית ופרויקטים אמתיים מהשטח".

ד"ר שמעון זילברשלג , יו"ר האקדמיה

יו"ר התנועה, פליצ'ה פלד קרא בהרצאתו במסגרת החוג למנהל ציבורי באוניברסיטת ת"א לאוניברסיטאות ומכללות להצטרף לפרויקט והסביר כי במדינת ישראל התפתחה שחיתות שלטונית וציבורית, שחיתות ארגונית ושחיתות אישית, המהווים מכשול כמעט בלתי הפיך לבניית חברה ישראלית בריאה, בעלת טוהר מידות ובעלת עומק מוסרי המאפשר לה קיום בריא. פלד עוד הוסיף וציין כי מפתיע שנושא השחיתות שהינו כה מהותי ואשר הכחיד אומות ואימפריות, לא נלמד ולא נחקר בצורה מדעית, לא חשף את שורשי התופעה והבעיה במסגרת אבחון מדעי לתחלואי החברה הישראלית מאז הקמתה המאיימת על אושיות הדמוקרטיה בישראל. האקדמיה של אומ״ץ היא המשך טבעי להצלחתו של פרויקט נוסף של התנועה, ״מבחן אומ״ץ״ ברשויות המקומיות ברחבי הארץ, שם עוברים עובדי השלטון המקומי ובכיריו מבחן ידע מקוון של החוקים למנהל תקין אותו הפיקה התנועה.

עו"ד יצחק מינא, יו"ר המועצה הציבורית

האקדמיה ליושרה שלטונית באומ"ץ מתכננת הרצאות וסדנאות ייחודיות בנושאי השחיתות. אחת הסדנאות המעוררת עניין: "מצילים את האי סרניטי", אי דמיוני שעבר אסון טבע דרמטי ובה המשתתפים הופכים לאנשי צוות חקירה וצריכים להתמודד עם מחדלים ציבוריים שמקשים על הסיכוי לשיקום האי. מטרת הסדנאות להעביר למשתתפים בעזרת התנסות פעילה את המחיר האנושי והכלכלי של השחיתות בחברה ועל הצורך בהגברת המודעות לאתיקה ציבורית כמו בזמן משברי בו הרשויות אינן מתפקדות כראוי ונסחפות לשחיתות במקום לדאוג לתושבים. ד"ר זילברשלג מנהל אקדמיית אומ״ץ מסר לסיכום: "אנו נרגשים ומאמינים שהקמת האקדמיה תתרום באופן משמעותי למניעת שחיתות ולערכים של יושרה ומנהל תקין ברחבי ישראל".

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.