עקב הצבת סוללת תותחים בשמורת הר חורשן, יו"ר תנועת אומ"ץ פליצ'ה פלד מתריע מפני פגיעה קשה בטבע ובבני אדם

פליצ'ה פלד ובני גנץ. עיבוד תמונה הללי אורגינל

התנועה פנתה לשרים גנץ וזנדברג על-מנת שימנעו את הנזקים החמורים לאנשי מושב עמיקם הסמוך ולשמורת הטבע ∙ יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד: "במאזן בין צרכי הצבא אל מול סיכון התושבים, יש להעדיף את האלמנט האנושי"

עמיקם הוא מושב פסטורלי השוכן סמוך לזיכרון יעקב, באזור רמות מנשה. איכות החיים של תושבי המושב, שהוקם מעט לאחר קום המדינה ע"י עולים חדשים, עלולה להיפגע באופן משמעותי – מפני שצה"ל מתכנן להציב בסמוך לו סוללה ובה 3 תותחי 155 מ"מ.

לתנועת אומ"ץ נודע כי הסוללה תוצב פעמיים בשנה לתקופה של חודשיים, וכי במהלך תקופה זו יבוצע ירי תותחים אינטנסיבי במסגרת אימוני הצבא. ראשי אומ"ץ החליטו להירתם לעזרת התושבים, ופנו לשר הביטחון בני גנץ ולשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג. במכתב בהול ששיגרו לשרים וכן לרמטכ"ל אביב כוכבי, מפרטים יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא את ההשלכות החמורות של הצבת תותחים רבי עוצמה דווקא ליד עמיקם: "ירי כזה בשטח האמור לא רק שיפגע בשמורת טבע מוצהרת ובבעלי החיים הרבים המצויים בה, אלא יפגע קשות באיכות החיים של תושבי עמיקם. לא זו אף זו, הדבר עלול לגרום לטראומות ולחרדות בקרב תושבי המקום, ובעיקר הילדים, בטווח הקצר והארוך".

עוד-יצחק-מינא-צילום-אורגינל

תושבי המושב ניסו לפנות לגורמים האחראים על הצבא, כמו גם על השמירה על הסביבה – ערך בעל חשיבות רבה בימינו – אולם לשווא. לדברי פלד, "תנועת אומ"ץ מתייצבת לצד אנשי עמיקם במאבקם הצודק. אנחנו מתייצבים גם לצד אלה שלא יכולים לדבר אבל עלולים לשלם מחיר יקר על הבחירה להציב תותחים בלב שמורת טבע – בעלי החיים שזהו ביתם".

יו"ר אומ"ץ הדגיש כי "לתנועה אין כמובן התנגדות לאימוני צה"ל באשר הם, אלא שבמאזן צרכי הצבא מול סיכון התושבים יש להעדיף את האלמנט האנושי". בתנועת אומ"ץ מקווים כי השרים גנץ וזנדברג יתערבו באופן מידי, יפעלו למציאת מקומות חלופיים לסוללה – ויבטלו את הגזירה שהציבור והסביבה לא יוכלו לעמוד בה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.