סדנא להתמודדות עם אלרגיות בקריות

במרכז לבריאות הילד של כללית בקריון נערכה סדנה ייחודית להתמודדות של אלרגיה בילדים למוצרי מזון
סדנת אלרגיה למזון - אוליביה, שירי, קרין חנה ודר אורלי
רצ"ב צילום: דוברות כללית

נושא הרגישות למזון נעשה שכיח יותר ויותר, בשל העלייה במספר הילדים המאובחנים כסובלים מאלרגיה למוצרי מזון שונים, כתוצאה ממודעות גוברת וגם עליה אובייקטיבית בסובלים ממנה בעולם המערבי. לבעיה יש השלכות רפואיות, חברתיות, רגשיות וצורך למצוא פתרונות במסגרת החינוכית. על רקע זה, יזמה שירי שלו, דיאטנית קלינית במרכז לבריאות הילד של כללית בקריון, סדנא ראשונה מסוגה לילדים שאובחנו כסובלים מאלרגיה למזון ולהוריהם.

לסדנא, שהתמקדה בילדי בית ספר, זומנו באופן יזום כל הילדים והוריהם מהאיזור המוכרים בכללית שאובחנו כמי שיש להם רגישות למזון. בנוסף' פורסם קול קורא ברשתות החברתיות, בכדי לאפשר למירב המתמודדים עם הבעיה להגיע ולהיחשף למידע החשוב. הסדנא התבססה על שני מפגשים: המפגש הראשון כלל הדרכה על ידי ד"ר אורלי בן אור – מומחית באלרגיה בילדים במרכז הילד של כללית בקריון, אשר שוחחה עם הילדים והוריהם על התמודדות יעילה במצבים של אלרגיות והסבירה כיצד להימנע מחשיפה לגורם האלרגני ואיך לפעול במקרה של חשיפה לאלרגן, בדגש על חשיבות מתן טיפול מהיר ויעיל במקרי חירום. צוות האחיות במרכז לבריאות הילד בקריון: חנה פרנס – האחות האחראית ואוליביה סובה הדריכו כיצד להשתמש במזרק אפיפן, בליווי תרגול מעשי.

במפגש שני התייחסה הדיאטנית שירי שלו לנושא הימנעות מחשיפה למוצרי המזון להם רגיש הילד והתייחסה לצורך להיערך למצב זה ומעקב גדילה.

העובדת הסוציאלית במרכז בריאות הילד בקריון עו"ס קרין גורן – שוחחה עם ההורים על ההתמודדות הרגשית של הילד ומשפחתו עם הקושי הנגרם בשל הרגישות למזון, החששות שהיא מעוררת וההתמודדות עם האיסור לאכול מול לחץ חברתי.  שלומית, נציגה מעמותת יה"ל – העבירה את הסיפור האישי של בנה ונתנה מידע להורים, גם איפשרה להורים להתנסות שוב בהזרקת האפיפן באמצעות מזרקי דמה. המשתתפים ברכו על יוזמת כללית וציינו שהמידע תרם להם רבות, כמו גם המפגש עם רבים אחרים המתמודדים עם בעיות דומות.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.