בניגוד לציפיות: פרו בגמר הקופה אמריקה

ברזיל יכולה כבר לחגוג את הזכייה בטורניר? היא תשחק בגמר ביום ראשון ב-23:00 שעון ישראל במראקנה נגד פרו אותה ניצחה 0:5 בשלב המוקדם. פרו הדהימה את צ'ילה אלופת הקופה אמריקה בפעמיים הקודמות 0:3 והעפילה לגמר לראשונה אחרי 44 שנה. ב-1975 זכה בו עם ניצחון 0:1 על קולומביה
הפתעה עצומה בקופה אמריקה. פרו שהגיעה לטורניר עם מעט מאוד ציפיות עלתה לגמר מול ברזיל ביום ראשון הקרוב ב-11 בלילה שעון ישראל במראקנה אחרי שניצחה את צ'ילה אלופת הקופה אמריקה בפעמיים האחרונות בתוצאה 0:3.
ברזיל נראית כעת כמי שמועמדת כמעט בוודאות של מאה אחוז לזכות בטורניר אחרי שניצחה בשלב המוקדם את פרו 0:5. עבור צ'ילה זה סופו של עידן. לפחות חצי משחקני הנבחרת יפרשו לאחר שממילא זו היתה הנבחרת המבוגרת בטורניר.
אנדרה קאריו בישל לאדיסון פלורס בדקה ה-21 וגם ליושימאר יוטון (38). פאולו גררו הוותיק שהצטיין במשחק כבש בדקה ה-91 כשהוא עובר בכדרור את שוער צ'ילה. זה גמר ראשון לפרו אחרי 44 שנה. בפעם הקודמת בה פרו שיחקה בגמר ב-1975 היא גם זכתה בו עם ניצחון 0:1 על קולומביה. פרו המכונה ה"בלנקו רוחיטה" (לבנים, אדומים) זכו לראשונה בטורניר ב-1939 כשאז קראו לו עדיין רק "אליפות דרום אמריקה". סיפור מרתק ליווה את הגמר ב-1975 כאשר הוגו סוטיל הפרואני שכבש אז את השער ברח מברצלונה בה שיחק ללא רשות כדי ללבוש את מדי הנבחרת.
ארגנטינה המאוכזבת מההפסד לברזיל תשלח לפחות נציג אחד לגמר וזהו מאמן פרו ריקרדו גארקה הארגנטיני. לפני שנה הוא הוליך את פרו למונדיאל ראשון אחרי 36 שנה ועכשיו עשה עוד היסטוריה. מי שבישל לו אז את השער היה אחד משחקניה הכי מפורסמים של פרו בכל הזמנים תאופיליו קוביאס.
ארתורו וידאל כוכב צ'ילה וברצלונה אמר בסיום: "זו תוצאה אכזרית עבורנו. פרו לא היתה טובה יותר לאורך המשחק. הם ניצלו שתי הזדמנויות וכבשו שער שלישי כשכולנו היינו בהתקפה. למרות זאת אני מברך אותם על ההישג. ברור שאנחנו אשמים בתוצאה. כשאתה משחק בחצי הגמר אתה לא יכול להרשות לעצמך לעשות טעויות כאלה. מה שבטוח שהמזל לא היה לצידנו".
ארגנטינה וצ'ילה ייפגשו למשחק על המקום השלישי אותו הגדיר וידאל: "לא חשוב".
כיתוב: ארגנטיני אחד יהיה בגמר והוא מאמן פרו ריקרדו גארקה (צילום: טלוויזיה)
www.facebook.com/Zelazo11

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.