מעבדות כרמל מצילות חיים

ציוד מעבדה חדיש המוצב בלעדית בצפון בבית החולים כרמל מקצר דרמטית את זמן איתור זיהום בדם ויכול להציל עד כאלף איש בשנה . " מדובר בבשורה מצילת חיים, אני מאמינה כי המערכת החדשה תאפשר לנו להציל יותר חיי אדם במהירות גדולה יותר  " אומרת  ד"ר פנינית שקד משען מנהלת המעבדה למיקרוביולוגיה קלינית במרכז הרפואי כרמל

 

מערכת מתקדמת לזיהוי זיהום בדם "e plex", המערכת החדשנית ביותר כיום בתחום בדיקות מיקרוביולוגיה, נכנסה לעבודה במכרז הרפואי כרמל והיא תאפשר קיצור משמעותי בזמן איתור זיהום אלח-דם ( ספסיס) ובכך להציל חיי אדם רבים יותר.

 

" מדובר בבשורה מצילת חיים, אומרת ד"ר פנינית שקד משען מנהלת המעבדה למיקרוביולוגיה קלינית בכרמל. באמצעות המכשיר החדש אנו מקצרים את זמן איתור הזיהום בגופו של חולה ממינימום של 36 שעות בציוד הבדיקות הסטדנדרטי, לאיבחון מהיר של שעה וחצי בלבד באמצעות הציוד החדש ובכך מצילים חיים".

 

מספר האנשים  הסובלים מזיהום בדם – ספסיס בעולם עומד כיום על כ 30 מיליון איש  ובישראל כ 27,000 בני אדם סובלים ממנו בכל שנה. העליה בכמות הזיהומים, עמידויות החיידקים לאנטיביוטיקה, ותמותה כתוצאה מאיחור בזיהוי הגורמים המזהמים, מאתגרת מאוד את בתי החולים בעולם ובישראל.

 

מנהלת המעבדות בכרמל ד"ר דינה פרין שכטר מעדכנת כי הוועדה המייעצת של הכללית לענייני ציוד בחרה בבית החולים כרמל כמקום הראשון בכללית שבו יוצב המכשיר בארץ כי כרמל מוביל  בשיטות מולקולריות מתקדמות ויכולת לאבחן את המכשיר ולהשוות אותו לשיטות הקודמות. " מעבדות כרמל מובילות באיכות ומקצועיות ובאמצעות שילוב מנצח של ציוד רפואי מתקדם יחד עם צוות עובדים מקצועי  ומיומן במיוחד, אנו יכולים להעניק שירות איכותי מהיר ומדוייק יותר למטופלים שלנו", אומרת ד"ר פרין שכטר.

 

מכשיר האי פליקס במעבדה למיקרוביולוגיה בכרמל נמצא בשלב הערכה לפני הכנסתו למעבדות נוספות בכללית בכל רחבי הארץ. המכשיר  מסוגל ויכול לבדוק עשרות דגימות דם ביום. ד"ר שקד משען מסבירה כי המכשיר מתאים לחולים עם חשד להימצאות של חיידק בדם הנקרא בקטרמיה או מצב של ספסיס שנחשב מצב חמור יותר. בעולם נפטר אדם בכל 3-4 דקות מספיס- אלח דם. בישראל יש אלפי מקרים בשנה. כל שעת איחור בטיפול בספסיס גורמת לעליה בתמותה, ולכן טיפול מהיר ומותאם הוא קריטי וחשוב".

 

האבחון בשיטות הבדיקה הקלאסיות מסבירה ד"ר שקד משען, יכול לארוך  36 עד 48 שעות מרגע לקיחת הדם. כאשר קביעת טיפול אנטיביוטי מותאם יכולה לקחת עד 72 שעות. יתרונו הגדול של המכשיר פרט לזיהוי מהיר של החיידק הינו גם במתן מרקרים וסימנים לעמידות לאנטיביוטיקה שכבר מהטיפול הראשוני יכול להיות טיפול אנטיביוטי מותאם.להבדיל ממצב של זיהוי רגיל שאינו מגלה את מצב עמידות האנטיביוטיקה בשלב הראשוני. בנוסף באמצעות המערכת החדשה יש אפשרות לזיהוי מהיר גם של פטריות בדם מצב הדורש טיפול אנטיביוטי מהיר וספציפי וגם הוא לוקח כיום 72 שעות באבחון סטנדרטי.

 

המכשיר מאפשר טיפול הדוק יותר במניעת זיהומים והתפשטות של החיידקים העמידים והדבקה לחולים אחרים. וכיום ניתן להרחיב את שימוש במכשיר לבדיקה ואבחון של מחלות נשימתיות כמו חשד לדלקות ריאה, פגים ועוד. המכשיר החדש נמצא במעבדות בכרמל ועובדים איתו בצמוד עם הזיהומולגים ועם צוות היחידה לטיפול נמרץ בניהולו של ד"ר אריק עדן שם בעיקר מרוכזים חולי הספסיס.

 

 

 

מנהלת המעבדות בכרמל מציינת כי עלות הבדיקה במכשיר החדש יקרה אומנם לבית החולים, "אבל היא חלק ממכלול השירות שאנו נותנים למטופלים שלנו ואני גאים להעניק את השירות החדשני והמתקדם למטופלים שלנו. המערכת חוסכת טיפול אנטיביוטי מיותר או לא מותאם לחולה, חוסכת ימי אישפוז וסבל למטופלים, וכמובן מורידה את התמותה. עד היום כבר ניצלו מספר חולים בכרמל בעזרת האיבחון המהיר של המכשיר החדש", אומרת ד"ר פרין שכטר.

 

במעבדה למיקרוביולוגיה של כרמל עוברות כ 40 אלף תרביות דם בשנה והיא מעסיקה כ 15 עובדי מעבדה מקצוענים ומיומנים כשכולם אקדמאיים ובעלי תארים מתקדמים בביולוגיה וברפואה מעבדתית. ד"ר פנינית מנהלת המעבדה למיקרוביולוגיה מסכמת ואומרת כי " אני מאמינה כי בעזרת מערכת האי פלקס החדשה יתאפשר לנו להציל יותר חיי אדם במהירות גדולה יותר ולתת טיפול מהיר ומדוייק יותר למטופלים שלנו כשהכל בזמן קצר יותר".

 

 

 

בתמונות:

ד"ר פנינית שקד משען וד"ר לילך אשכנזי במעבדות כרמל

מכשיר ה PLEXE החדש בכרמל

קרדיט – צילומים אלי דדון

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.