בכרמל מובילים במעבדות

עידית בלייס אמבריולוגית במעבדת היחידה להפריה חוץ גופית בבית החולים כרמל מקבוצת הכללית

זכתה במקום הראשון הארצי והמכובד בעבודת מחקר ייחודית בקרב עבודות מקצועיות בתחום המעבדות הרפואיות והמחקר. עבודתה של עידית מכרמל נבחרה וזכתה במסגרת הכנס המדעי החברתי ה 4 לעובדי מעבדות הביוכימאים ומיקרוביולוגים שנערך בנמל תל אביב.

 

מטרת העבודה הייתה לבדוק האם ניתן לפתח מודל "מותאם למעבדה" לצורך שיפור יכולת בחירת העוברים להעברה לרחם.

בעקבות עבודת המחקר והשימוש במודלים החדשים שפותחו בה, עלה אחוז ההריונות המוצלחים בכרמל וירדו ההריונות מרובה העוברים. באופן ייחודי באזור הצפון כל העוברים המגודלים ביחידה בכרמל נמצאים ונסקרים באינקובטור הייחודי "האמבריוסקופ" מה שאומר הסיכויים בכרמל להיריון מוצלח  גדולים יותר.

 

כיום, מסבירה פרופ' מרתה דירנפלד מנהלת יחידת הפיריון והIVF  בכרמל ברוב המעבדות בהם מגדלים את העוברים באינקובטור מסוג Time lapse כגון האמבריוסקופ משתמשים במודלים כללים. בכל המחקרים שבדקו ההתאמה של המודלים למעבדות שונות, הראו שזמני חלוקת העוברים משתנה בין מעבדות ולכן נבנו המודלים הכלליים כך שיתאימו לכלל המעבדות. מודלים אלו משמשים בעיקר לפסילה של עוברים שסיכויי ההשרשה שלהם נמוכים ואינם משמשים ככלי לבחירת עובר יחיד כאשר קיימים כמה עוברים דומים מבחינת הציון.

עידית בלייס מעדכנת כי משנת 2013 גודלו באמבריוסקופ של כרמל  כ- 13,000 עוברים. העוברים מוינו לפי סוג ההפריה, יום ההחזרה ותוצאות ההיריון והלידה. נמצאו הבדלים בין עוברים שנתנו היריון ולידה ועוברים שלא נתנו היריון בתזמון החלוקות של התאים כגון: זמן חלוקה לשני תאים, שלושה תאים וכך הלאה. המודל החדש שפותח במעבדת ההפריה החוץ גופית כרמל משמש לבחירת העובר המתאים ביותר להחזרה לרחם ובעל הסיכויים הגבוהים ביותר לתת היריון ולידה. המודל נבדק סטטיסטית ונמצא תקף לשימוש קליני והוא הוכנס כבר כעבודת שגרה במעבדת ההפריה החוץ גופית בכרמל .

 

מנהלת מעבדות כרמל ד"ר דינה פרין שכטר אמרה כי היא גאה בצוות המעבדה שלנו שהוביל את המעבדה למצוינות. "הזכייה במקום הראשון בעבודת מחקר ייחודית במעבדה קלינית שבוצעה במשאבים מצומצמים ותחת עומס עבודה גדול הינה אות כבוד למעבדה ואות כבוד מכובד לבית החולים. ד"ר שירלי להב מנהלת מעבדת ההפריה החוץ גופית של כרמל ציינה כי " חשוב לנו שהמחקר משליך על איכות הטיפול ומשפר את תוצאות עבור המטופלים והמטופלות שלנו ואנו מאמינים כי הוא ישפר עוד יותר את התוצאות גם בעתיד. אנו כצוות המעבדה מקוות להמשיך להתקדם ולתרום גם בתחומים נוספים ".

 

הזוכה במקום הראשון עידית בלייס הגיעה לכרמל בשנת  2012 היא בוגרת תואר שני במדעי החיים מאוניברסיטת  תל אביב והשתלמה בדנמרק בנושא בניית מודלים לבחירת עוברים להחזרה לרחם.

 

בצילומים – הזוכה מכרמל עידית בלייס עם הצוות הניהולי

 

קרדיט – צילום אלי דדון 

 

 

Virus-free. www.avg.com

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
Email

כתיבת תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.